צרות של עשירים: פישר החזיר לדיון רשימת הדמויות בשטרות

הנגיד עידכן על כך את שר האוצר וביקש מראש הועדה המייעצת, שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, להכין רשימת דמויות חדשה, שתביא בחשבון את הדעות שנשמעו בציבור בימים האחרונים

על רקע תגובות שנשמעו בציבור: החליט נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר להחזיר את רשימת הדמויות שתופענה בסדרת השטרות החדשה לדיון בוועדת טירקל המייעצת לבנק ישראל בנושא השטרות והמטבעות.

הנגיד עידכן על כך את שר האוצר וביקש מראש הועדה המייעצת, שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, להכין רשימת דמויות חדשה, שתביא בחשבון את הדעות שנשמעו בציבור בימים האחרונים.

מבנק ישראל נמסר, כי החלפת סדרת השטרות המתוכננת לשנת 2012 נועדה, בין היתר, לשפר את האמצעים למניעת זיופים תוך שימוש בשיפורים הטכנולוגיים בתחום, ומטרת שינוי העיצוב של השטרות היא גם הגברת מודעות הציבור לאישים, סמלים וערכים שלהם חלק חשוב בעיצוב ההיסטוריה של מדינת ישראל.

אחרי שמשפחת מנחם בגין הביעה את התנגדותה להנצחתו על גבי אחד השטרות החדשים שייכנסו למחזור ב-2012, דווח הבוקר (ב') העיתון "מעריב" כי שר האוצר, יובל שטייניץ, דורש שדיוקן של אשה יחליף את זה של בגין במקום שהתפנה. בעדיפות ראשונה אצל שטייניץ נמצאת המשוררת נעמי שמר, ובמקום השני - המשוררת רחל.