דנקנר יתרום 16 מיליון שקל להקמת האמפיתיאטרון הגדול בבאר שבע

האמפי יכיל 12 אלף מקומות ישיבה ועלותו הכוללת צפויה להסתכם בכ-40 מיליון שקל ■ בעקבות היכרות של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', עם דנקנר, הועלו פרויקטים נוספים שנמצאים על סדר היום העירוני

קבוצת IDB של נוחי דנקנר תשקיע 16 מיליון שקל בהקמת פרויקט האמפיתיאטרון הגדול במתחם פארק נחל באר שבע. האמפי יכיל 12 אלף מקומות ישיבה ועלותו הכוללת צפויה להסתכם בכ-40 מיליון שקל.

הירתמותה על הקבוצה לסיוע בפרויקט התאפשרה בעקבות היכרות של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', עם דנקנר. במסגרת היכרותם הועלו פרויקטים נוספים שנמצאים על סדר היום העירוני, עמו הקמת קריית היי-טק, פיתוח תעשיות עתירות ידע ומעבר צה"ל לנגב.

האמפיתיאטרון בפארק נחל באר שבע מתוכנן על ידי האדריכל גדעון שריג. הפרויקט מתוכנן להוות עוגן של תרבות לכלל תושבי הדרום ויהיה מקום למופעים ואירועים מהארץ ומחו"ל, כולל הופעות רוק, סימפוניה קלאסית ואופרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז ביולי על הקצאת תקציב ממשלתי של 150 מיליון שקל למשך שבע השנים הקרובות לפיתוח פארק נחל באר שבע וגיבה זאת בהחלטת ממשלה באוקטובר.

תוכנית פארק נחל באר שבע אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום באוגוסט האחרון. עלות הקמתה נאמדת בכ-400 מיליון שקל. שטח הפרויקט משתרע על פני שמונה ק"מ ולפי בתוכנית הוא יכלול כ-5,200 דונם של פארק. מלבד האמפיתיאטרון יגלול הפארק גם אגם מלאכותי בגודל של 100 דונם, ספורטק, טיילות הליכה ומסלולי אופניים, בוסתנים, בתי קפה ומסעדות. כמו כן יכלול הפרויקט את באר אברהם שתהפוך למרכז מסקרים בינלאומי שיספר את סיפור אברהם אבינו.