סכסוך עבודה בתחנות של סונול: ההסתדרות מאיימת בצעדים

הסכסוך נוגע לכלל העובדים, המתדלקים והמנהלים בתחנות הדלק של סונול, בטענה כי הנהלת החברה נוקטת סחבת במו"מ על הסכם קיבוצי עם עובדי ומנהלי התחנות, ואף מראה סימנים כי היא מנסה להתנער מהבטחתה לחתום על הסכם שכזה

ועד העובדים של חברת ספרינט מוטורס, חברת בת של "סונול" המפעילה את תחנות הדלק של החברה, הכריז היום (ב') על סכסוך עבודה הנוגע לכלל העובדים, המתדלקים והמנהלים בתחנות הדלק של סונול. בהסתדרות מאיימים לאשר את הסכסוך באמצעות הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי שתתכנס ביום חמישי הקרוב, והמשמעות היא שבתוך שבועיים מיום אישור הסכסוך, ייתכנו שיבושים עד לכדי השבתת העבודה בתחנות הדלק.

בהסתדרות טוענים כי הנהלת סונול, בראשות המנכ"ל תמיר פוליקר, נוקטת סחבת במו"מ על הסכם קיבוצי עם עובדי ומנהלי התחנות, ואף מראה סימנים כי היא מנסה להתנער מהבטחתה לחתום על הסכם שכזה. בהסתדרות מזכירים כי לפני כחצי שנה, לאחר שהעובדים הצטרפו להסתדרות ובתום מאבק קצר, נפגש מנכ"ל סונול עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ובמסגרת אותה פגישה סוכמו שני דברים: יתנהל מו"מ על תוכנית ההתייעלות של סונול תוך הקפאת פיטוריהם של 22 מנהלי תחנות פיטורים שנבעו מכוונת החברה שלא להציב יותר מנהלים בכל תחנת דלק, ולעבור ל"ניהול אזורי". הסיכום השני קבע כי הנהלת סונול תנהל מו"מ עם נציגות העובדים, לצורך חתימה על הסכם עבודה קיבוצי. עיני אף דאג לכך שכל המגעים עם סונול יתקיימו הרחק מעיני התקשורת, ומאז אותה פגישה שמר על שקט תעשייתי.

אלא שבהסתדרות טוענים כי בעוד שהעובדים נתנו את החלק שלהם בעסקה והסכימו להתייעלות שבמסגרתה יפוטרו 6 מנהלי תחנות בנוסף ל-7 מנהלים שכבר פוטרו בשנה האחרונה, הנהלת סונול עדיין לא חתמה עימם על הסכם קיבוצי שיעניק להם את אותו ביטחון תעסוקתי בו הם חפצים. "לא היה לנו קל בחודשים האחרונים ובכל זאת שיתפנו פעולה עם ההנהלה והלכנו איתה יד ביד לתהליך מוסכם של התייעלות בקרב המנהלים, רק מתוך ידיעה ברורה שבקצה מחכה לנו הסכם קיבוצי שיבטיח את הזכויות של כלל העובדים לרבות המתדלקים והמזכירות" כך אמר היום יו"ר ועד העובדים, שמעון שטרית. "אנו חשים שההנהלה הפנתה לנו עורף ואני קורא לה להתעשת ולהיכנס למו"מ. אם זה לא יקרה, נאלץ לצאת למאבק על למימוש זכויותינו, הוסיף שטרית.

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שיגר אתמול מכתב אל העו"ד של סונול, נחום פינברג, בו הוא הזהיר מפני פעולות שונות בהן נוקטת לכאורה הנהלת החברה: "עמדת ההנהלה מקבלת משנה תוקף נוכח התנהלותה העקבית של הנהלת החברה ברמת השטח, לכל אורך התקופה מאז תחילת ההתארגנות, תוך שנציגיה פועלים כל העת ליצירת עובדות בשטח שמטרתן החלשת ההתארגנות ונציגות העובדים".

מהנהלת ספרינט מוטורס, חברת הבת של סונול, נמסר בתגובה: "בימים אלו מתנהל מו"מ מול נציגי העובדים ואף נערכה פגישה בנושא. אנו מקווים כי הדברים יסוכמו בקרוב. תמוה כי ההסתדרות בחרה לנהל את הדברים מעל דפי העיתון".