ח"כ אופיר אקוניס מתנגד לצעדי החירום ברשות השידור

בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה סייג מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר את הפרסומים בעיתונות על הקיצוצים ברשות, ואמר כי אין בכוונתו לסגור תחנות רדיו או לקצר משמעותית את מהדורת "מבט"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, מחה בפני מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, על הכוונה לבצע צעדי חירום בגוף השידור הציבורי.

בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הכלכלה סייג שקלאר את הפרסומים בעיתונים, ואמר כי אין בכוונתו לסגור תחנות רדיו או לקצר משמעותית את מהדורת "מבט". בתום הישיבה קראה הוועדה לממשלה "להיכנס לעובי הקורה ולסייע לרשות השידור".

הדיון עסק בחוק הקובע כי יש להקפיא את מחוייבויות ההוצאה לתוכן של הרשות בשנה הבאה, הצעה שעברה כבר בקריאה ראשונה.

בתוך כך אומר יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, ל"גלובס" כי "אם צעדי החירום נועד לגרום לחץ, זו טעות גדולה. זה יכול לקחת אותנו שנתיים לאחור".

לדבריו, "אמרנו שכל זמן שמתנהל המשא-ומתן לא נהיה מוכנים לשמוע על צעדי חירום. אני מקווה שזה נפל על אוזניים קשובות, גם אם יש גירעון - הוא בטח לא ליום הראשון של השנה, ואם נגיע למצב קיצוני - נדבר אז. למה מיד בתחילה השנה?".

לדברי גינוסר, הוועדים הגיעו להבנות מרחיקות לכת בכל הנוגע לרפורמה. חלק מהישגי הדיונים על הרפורמה הוצגו על-ידי שקלאר בוועדה, בהם ההסכמים על פרישתם של 700 עובדים.

על-פי גורמים ברשות השידור, ההבנות שהושגו עד כה באשר לרפורמה אמורות היו להביא לסיום הדיונים בתוך חודשיים. ואולם לתפיסת ההנהלה והאוצר, הדרישות של העובדים הן לרדת לרזולוציות קטנות במיוחד. בין היתר דורשים הוועדים תוספות גדולות להסכמי העבודה החדשים, אשר באוצר מתנגדים להן.

בתוך כך נודע כי כבר בשבוע הבא יחלו הקיצוצים בתחנות הרדיו של רשות השידור. הוחלט כי אגפים שונים ברדיו, ובהם האולפנים בבאר-שבע ובחיפה וחטיבת הבדק, יפסיקו את עבודתם בשעה 16:00 מדי יום, ללא אפשרות לשעות נוספות.