בן-אליעזר: "מינינו צוות שיבחן כלים לתמיכה במפעלים במצוקה"

שר התמ"ת אמר את הדברים במהלך כנס שקיים עם ראשי רשויות בצפון הארץ ■ הדברים נועדו להתמודד עם הבעיה שקרנות האשראי בערבות מדינה כרוכות בבדיקות ממושכות ודוחות הרבה מהפניות

"מנכ"ל משרדי, שרון קדמי, מינה צוות מיוחד על מנת לבחון כלים לתמיכה במפעלים במצוקה בזמן אמת וכמענה מיידי. זאת, בנוסף לצעדים שנבחנים במסלולים הקיימים דוגמת הלוואות, מסלולי הכשרת עובדים ומסלולי תעסוקה", אמר היום (ג') שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר בכנס שהמשרד ערך לעשרות ראשי רשויות בצפון הארץ. הצוות המדובר אמור למעשה לבחון דרכים להתמודד עם הבעיה שקרנות האשראי בערבות מדינה כרוכות בבדיקות ממושכות ודוחות הרבה מהפניות. המטרה היא אכן לסייע למפעלים ולמנוע מהם קריסה.

"הנושא נמצא בראש מעיניי, ואני מקווה שאכן נוכל לסייע למפעלים אלו להמשיך ולפעול", המשיך בן-אליעזר. צמרת משרד התמ"ת, בראשות קדמי, הציגה במהלך הכנס את מגוון הכלים של המשרד והאפשרויות על מנת לסייע לרשויות.

מהתמ"ת נמסר, כי מפגש זה הואו חלק מסדרת מפגשים שעורך בן-אליעזר עם ראשי רשויות בכל הארץ, והפעם בחר להתמקד באזור הצפון על רקע המשבר הכלכלי באזור.

"אנו בעיצומה של מהפכה בתחומים רבים במשרד. משרדנו פועל בימים אלה במספר מישורים, כאשר היעד המרכזי הינו עידוד התעסוקה ופיתוח התעשייה תוך מתן דגש לפריפריה", אמר בן-אליעזר.

במשרד התמ"ת מפרטים מהם הכלים העיקריים שמוצעים במסגרת פעילותו לסיוע לפריפריה: סיוע בהקמה ובפיתוח של אזורי תעשייה; מענקים להקמה והשקעה במפעלים; מסלולי עידוד תעסוקה תוך מתן דגש לאוכלוסיה הערבית והחרדית; מתן הכשרות מקצועיות במגוון רחב של תחומים; עידוד עסקים קטנים ובינוניים וסיוע במעונות יום כדי לעודד יציאה של נשים לעבודה.

"חשוב לי להדגיש ולהסב את תשומת ליבכם לשני גופים חדשים הפועלים במסגרת המשרד - האחד הוא המטה לפיתוח הנגב והגליל המשמש לכם ממשק לתכנון משותף של פרויקטים חדשים לפיתוח כלכלי באזור הגליל כולו. השני הוא הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים אשר לראשונה מאגדת תחת קורת גג אחת את כל התוכניות השונות בתחום זה", הדגיש בן-אליעזר.

למנוע פיטורים

"בהזדמנות זו חשוב לי להתייחס לנושא המפעלים במצוקה אשר נמצא בכותרות בתקופה האחרונה. אכן, ניתן אולי היה לראות סימנים ראשונים של יציאה מהמשבר העולמי. אולם, הידיעות האחרונות אודות המפעלים שנמצאים בסכנת סגירה מזכירות לנו שעלינו עדיין להתמודד עם השלכות המשבר. משרד התמ"ת עושה כל שביכולתו על מנת לסייע למפעלים אלו ולמנוע פיטוריהם של עשרות ומאות עובדים בצפון.

סגנית שר התמ"ת אורית נוקד אמרה במהלך הכנס : "אנחנו באים לכנס עם תחמושת רבה לסייע למעגלי התעסוקה בצפון הארץ. היוזמה לקיים את הכנס במגרש הביתי מסמלת חשיבות לשיתוף פעולה וקידום פיתוח הצפון, אשר בא לידי ביטוי ביעדי המשרד והחזון", אמרה סגנית השר.