ללמוד בדרך הקשה

7 השגיאות של משקיעים בקרנות נאמנות

יש פער בין לנסות לעשות את הדבר הנכון לבין לעשות אותו בפועל. השגיאות הגדולות ביותר של המשקיעים בקרנות נאמנות נמצאות בפער הזה, כשהם מועדים על החוט הדק שמפריד בין טקטיקות השקעות טובות וגרועות.

משיחות עם יועצים פיננסיים ומומחי קרנות, ועל בסיס סטטיסטיקות של בעלות על נכסים ותנועותיהם, ברור שציבור המשקיעים ממשיך לנסות לעשות את הדבר הנכון, אבל לא תמיד מקבל את התוצאות הטובות ביותר.

לפניכם השגיאות הגדולות ביותר שעושים משקיעים בקרנות. אם הן מתארות את הדרך שבה גם אתם משקיעים, זה הזמן לבדוק את התיק ואת דרך קבלת ההחלטות שלכם.

1. מרדף אחרי תשואות. לקנות משהו "לוהט" נשמע אינטואיטיבית נכון, כי אתם מנסים לתפוס את הרכבת כאשר היא עוזבת את התחנה, אבל במקרים רבים מדי זה מסתיים באכזבה. במצב האידיאלי, הרעיון פשוט וכובש - לקנות כשהמחיר נמוך, למכור כשהוא גבוה. המשקיעים שרודפים אחרי תשואות בדרך כלל מאחרים להגיע למגזר או לסגנון שנהיה חם. הם קונים גבוה. כאשר השוק עובר לדבר ה"לוהט" הבא, הם ימכרו בזול.

וגרוע עוד יותר: המרדף אחרי התשואה הוא דרך קלה לרכז את התיק, כלומר לשים את כל הכסף על השווקים שרשמו ביצועים יפים בזמן האחרון,