הבנק המרכזי של סין: "ההתאוששות הכלכלית לא מספיק חזקה"

"הבנק המרכזי שואף לשמור על מדיניות גמישה ויתמקד בהפחתת התנודתיות בכלכלה ובניהול קצב הגידול של ההלוואות" ■ סיטיק סקיורטיס: התמ"ג של סין עשוי לגדול בקצב שנתי של 12% בשנת 2010 ולהגביר את הלחצים האינפלציוניים

הבנק המרכזי של סין (PBOC) הצהיר היום (ד') כי "ההתאוששות הכלכלית עדיין אינה מספיקה ועל כן נידרשים בדחיפות תיקונים של בעיות מבניות הדרושות לצמיחת האומה הסינית".

"מצבה של הכלכלה הלאומית שלנו משתפר באופן כללי, אך העוצמה הפנימית של התאוששות הכלכלה עדיין אינה מספיקה, וסתירות פנימיות במבנה של הכלכלה הסינית עדיין קיימות, מה שגורם לשינויים הנדרשים לשם פיתוח הכלכלה להיות דחופים עוד יותר".

בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי של הבנק המרכזי, הוא מצטט מפגישת ועדת המדיניות המוניטרית לרבעון הרביעי, בה נאמר כי "הבנק המרכזי שואף לשמור על מדיניות גמישה וכי הוא יתמקד בהפחתת התנודתיות בכלכלה ובניהול קצב הגידול של ההלוואות".

נציין כי הלוואות בהיקף 9.2 טריליון יואן (1.3 טריליון דולר) ב-11 החודשים הראשונים של השנה, תמכו בהתאוששותה של סיןשהיתה הראשונה שיצאה מהמשבר הפיננסי העולמי.

הבנק המרכזי של סין הודיעה היום כי בכוונתו להגביל את מתן ההלוואות במקרים של "מינוף יתר", אך הדגיש כי בכוונתו לשמור על "מדיניות מוניטרית מרחיבה".

הצמיחה עשויה להגיע לקצב של 12%

בנפרד, סיטיק סקיורטיס, הברוקר הגדול ביותר בסין, העריך כי התמ"ג של סין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, עשוי להאיץ לקצב שנתי של 12% בשנת 2010, ולהגביר בכך את הלחצים האינפלציוניים.

זו ז'יאנגפאנג, כלכלן בכיר בסיטיק, אמר כי גידול ביצוא ובצריכה המקומית יתמכו בצמיחה, והזהיר מפני האצת קצב האינפלציה במידה והבנק המרכזי של סין לא ייעלה את הריביות.

הכלכלן מעריך כי הבנק המרכזי ייעלה את הריבית ב-0.27% עד 0.54% מרמה נוכחית של 5.31%.