HOT תחויב להכניס את כל ספקיות האינטרנט בחבילות שתשווק

משרד התקשורת מעניק ל-HOT רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP) תחת תנאים, שימנעו ממנה להפלות לרעה את ספקיות האינטרנט האחרות במסגרת חבילות השירותים המשולבות שהיא תציע

משרד התקשורת מפרסם היום (ד') את התנאים למתן רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP) לחברת HOT .

המשרד קבע בשימוע שפרסם כי הוא רואה חשיבות בהרחבת התחרות בשוק האינטרנט, ולכן הוא מעניק ל-HOT את הרישיון תחת תנאים: הפרדה של הפעילות החדשה (שירותי אינטרנט) משאר פעילויות החברה, ומתן אפשרות הוגנת לספקיות אינטרנט אחרות להציע את שירותיהן במסגרת סלי שירותים של HOT על בסיס שוויוני.

לא ברור לאיזו הפרדה מתכוון משרד התקשורת, אך היא לא תהיה הפרדה מבנית מלאה כמו שנהוג כיום בבזק וכמו שדרשו 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן.

במשרד התקשורת מתכוונים להקפיד כי HOT לא תפלה לרעה את ספקיות האינטרנט האחרות במסגרת חבילות השירותים המשולבות שהיא תציע יחד עם שירותים אחרים שהיא מספקת כמו טלפוניה, טלוויזיה ותשתית אינטרנט.

במשרד סבורים כי כדי שלא לפגוע בתחרות בשוק האינטרנט, אין לאפשר ל-HOT לשווק סל שירותים שיכלול אספקת שירותי אינטרנט - מבלי שייקבע מנגנון שיבטיח כי לכלל ספקיות האינטרנט תינתן הזדמנות הוגנת לשווק את שירותיהן במסגרת סלים מקבילים בתנאים שוויונים.

המשרד קבע עוד כי לאחר ש-HOT תגיע ל-15% מנויים בשוק שירותי האינטרנט, תיעשה בדיקה נוספת לגבי אופן שיווק החבילות שלה והאם הן מפלות את מתחרותיה.