ההחלטה על הזוכים במכרז השוק הסיטונאי תתקבל בשבוע הבא

המוכרות, בראשות תנובה ועיריית תל אביב, קיבלו אמנם הצעות לרכישת המתחם כולו, אולם על רקע פערי מחיר מסתמן כי בשלב הראשון יימכרו רק שורת הבניינים בעלי 12 הקומות והמרכז המסחרי

כשלושה שבועות לאחר הגשת ההצעות לרכישת מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, ההחלטה על הזוכים במכרז צפויה להתפרסם בשבוע הבא, כך נודע ל"גלובס". המוכרות, בראשות תנובה ועיריית תל אביב, קיבלו אמנם הצעות לרכישת המתחם כולו, אולם על רקע פערי מחיר בין הצדדים מסתמן כעת כי בשלב הראשון יימכרו רק שורת הבניינים בעלי 12 הקומות והמרכז המסחרי.

כמו כן, ייתכן ומכירת ארבעת המגדלים רבי הקומות תתחלק בין רוכשים שונים, לרבות הזוכה בחלק הראשון של המכרז. מכירת המתחם צפויה להתבצע לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל. יחד עם זאת, חשוב לציין כי התשלום יהיה בנוי משלושה אלמנטים: תשלום במזומן, תשלום מתוך היקף המכירות ואחוז מהרווחים, כך שלא ברור עדיין מה יהיה חלקו של התשלום המיידי במזומן. התמהיל הסופי של מרכיבי התשלום צפוי להיקבע במו"מ הסופי עם הקבוצה הזוכה.

המתחם משתרע על פני 55 דונם, ובפרויקט ייבנו 4 מגדלים בני 40 קומות שיכללו 1,200 דירות, מגדל עם שימושים מעורבים בן 20 קומות, שורת בניינים בני 12 קומות ומתחם מסחרי בשטח של 30 אלף מ"ר.

הקבוצות שניגשו למכרז הן קבוצה המורכבת מתדהר, חבס, חברת הביטוח מגדל ובריטיש ישראל, שאליה הצטרפה חברת רוגובין של קובי רוגובין. הקבוצה השנייה מורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. הקבוצה השלישית מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי וחברת גינדי השקעות.

כל הקבוצות הגישו הצעות לרכישת המתחם כולו. בחודש האחרון ניהלו בעלי המתחם מו"מ עם הקבוצות בניסיון לשפר את הצעותיהם, וכאמור ההודעה על הזוכה תפורסם שבוע הבא .