נציבות שירות המדינה גילתה אי סדרים במכרזי אגף שוק ההון

התוצאה: בשנתיים הקרובות כל המכרזים יוצאו מהאגף ויעשו על יד הנציבות ■ הסיבה למהלך היא צעד משמעתי שנוקטת הנציבות נגד משרד האוצר ואגף שוק ההון בפרט עקב הטיית מכרז שנערך בסוף שנת 2008

בצעד חסר תקדים קבעה היום (ד') נציבות שירות המדינה כי בשנתיים הקרובות ינוהלו כל המכרזים של אגף שוק ההון במשרד האוצר על ידי הנציבות. משמעות הדבר היא שכל שלבי המכרז, למעט פרסומו, ינוהלו ישירות על ידי הנציבות, כך נודע ל"גלובס".

הסיבה למהלך היא צעד משמעתי שנוקטת הנציבות נגד משרד האוצר ואגף שוק ההון בפרט עקב הטיית מכרז שנערך בסוף שנת 2008. לאגף המשמעת של הנציבות הגיעו במחצית שנת 2009 חומרים לפיהם בכירים וגורמים באגף הטעו מכרז של תפקיד באגף על מנת לבחור במועמדת ספציפית "של האגף".

ממסקנות החקירה המשמעתית שערכה הנציבות באגף שוק ההון אשר הגיעו ל"גלובס" עולה כי אחרי חקירה ממושכת שערכה הנציבות, האגף נוהג לפעול בצורה כזו וזאת הפעם הראשונה שבכירים מבקשים ממעריכים 'להעדיף' מועמדים פנימיים אשר סומנו מראש.

עוד עולה כי בין המעורבים בפרשה: סגן הממונה על שוק ההון ומעמד לרשת את תפקיד הממונה, יואב בן אור וסגנה, לי דגן.

יובהר כי במסקנות החקירה המשמעתית שערכה הנציבות באגף שוק ההון, והגיעו ל"גלובס", הוחלט לסגור את התיקים המשמעתיים נגד שני הבכירים. במסקנות החקירה נכתב כי "חומר הראיות שנאסף בתיק מצביע על כך שהתנהלות האגף במכרז לא הייתה חריגה וכי האגף נוהג, כדרך קבע, לתדרך את נציגיו במכרזי הערכה לגבי זהות המועמדים בהם הוא חפץ, על מנת שאותם נציגים יוודאו זכייתם של מועמדים אלו". המסקנות החמורות אליהם הגיעה הנציבות גרמו לעונש כה חמור וחסר תקדים.

משרד האוצר נמסר בתגובה: "מסקנות החקירה הגיעו אלינו היום ואנו לומדים אותן".