ביהמ"ש דחה את בקשת אלי רייפמן להשתחרר ממעצר

מייסד אמבלייז, החשוד בזיוף מסמכים, יישאר במעצר עד ליום ראשון הקרוב בשל חשש משיבוש הליכי חקירה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ה') את בקשתו של מייסד אמבלייז, אלי רייפמן, להשתחרר ממעצר - כך דווח בגלי צה"ל.

רייפמן, החשוד בזיוף מסמכים, יישאר במעצר עד ליום א' הקרוב בשל חשש משיבוש הליכה חקירה.

נזכיר כי רייפמן נעצר ביום ב' השבוע בחשד לזיוף מסמך וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. רייפמן חשוד כי קיבל הלוואות בסך 6 מיליון דולר משתי חברות בחו"ל, אחת מהן היא ווינטון קפיטל הולדינגס. על-פי החשד, הוא המציא לחברות המלוות בטוחה בדמות מסמכים מזויפים מבנק אנגלי, לפיהם הם מחזיק כביכול ב-9 מיליון מניות של אמבלייז. הוא אף המציא מסמך שלכאורה נשלח אליו מאותו בנק ומאשר את קיומן של המניות. אלא שחקירת מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב העלתה כי המסמך מזויף.

ביום ג' השבוע האריך בית המשפט את מעצרו של רייפמן ב-6 ימים. השופטת גיליה רביד ציינה כי "אין מחלוקת כי קיימים למעשה חשדות הקושרים את רייפמן לביצוע המעשים המיוחסים לו, ויש הצדקה לאפשר למשטרה להשלים את החקירה ולמצותה". בדיון התברר כי גם אחד מפרקליטיו של רייפמן, עו"ד דורון אפיק, נחקר בפרשה שוחרר בתנאים מגבילים. אפיק טען בחקירתו כי רק שימש נאמן לעסקה ומסר גירסה שנתמכה במסמכים.

באחרונה היה נתון רייפמן בכ-50 ימי מעצר בגין ביזיון בית המשפט, לאחר שהפר את הוראת השופטת ורדה אלשיך להעביר את כל נכסיו, ובכלל זה את מניותיו באמבלייז, לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז. בשבוע שעבר נתנה לו אלשיך "הזדמנות אחרונה לשנות את דרכיו ואופן התנהלותו", ולא הורתה על שליחתו למאסר נוסף, למרות שטרם העביר את המניות.