"אס": הבעלים של מנצ'סטר סיטי מעוניין לרכוש את ריאל מדריד

נשמע דמיוני? אולי. אבל העיתון המקורב לריאל מפרסם כי השייח' מנסור ממשפחת המלוכה באבו-דאבי, כבר קבע להיפגש עם פלורנטינו פרז; צפוי להציע מיליארד אירו עבור המועדון וחצי מיליארד נוספים לכיסוי חובות

העיתון הספרדי "אס", הנחשב למקורב לריאל מדריד, מפרסם היום (א') כי הקבוצה עשויה להימכר לשייח' מנסור בין זאיד אל-נאיאן, אחיו של שליט אבו-דאבי ומי שמשמש כבעלים של מנצ'סטר סיטי.

משפחת המלוכה של אבו-דאבי צפויה להיפגש עם פלורנטינו פרז, נשיא ריאל, בתחילת 2010. על-פי הדיווח, ידרוש פרז כמיליארד אירו בעבור העסקה. השייח' מתכוון גם לקחת על עצמו את חובותיה של ריאל, המוערכים בכחצי מיליארד אירו נוספים.

שתי בעיות ניצבות בפני העסקה הגרנדיוזית: הראשונה היא שריאל מדריד היא קבוצה שנמצאת בבעלות חברי המועדון שלה ("סוסיוס"), ואינה מתנהלת לפי מודל של בעלות פרטית. עם זאת, סעיף 58 בתקנות של הקבוצה גורס כי "קיימת אפשרות לטרנספורמציה או מיזוג של החברה", בכפוף להסכמה של בעלי המניות.

בעיה נוספת היא האיסור של אופ"א על בעלויות צולבות בכדורגל האירופי. השייח מנסור, שרכש באוגוסט 2008 את הסיטי תמורת 200 מיליון ליש"ט, יצטרך למכור את אחזקותיו במועדון האנגלי בטרם תוכל להבשיל עסקה כלשהי עם ריאל.