לבני והגמדים

ביבי, בתור מנהיג ותיק, יודע שהגמדים זקוקים למניע מכובד ומוסרי כדי לעשות מעשים לא מכובדים

אנשים המתבכיינים שאינם מקבלים מספיק יחס נמצאים בכל מקום - בפוליטיקה, בספורט, בארגונים עסקיים, במשפחה. לרוב מדובר באנשים חסרי ביטחון שאינם מאמינים בעצמם ובכוחותיהם, לא תמיד בצדק, ולכן הם נזקקים תמיד לחיזוקים. תמצאו את האנשים הללו מסתובבים במסדרונות, בבתי קפה ובמזנוני משרדים, יושבים ומרכלים ומלכלכים על המנהלים, היושבי ראש, המנהיגים. אלה הגמדים שבכל ארגון הם מהווים אלמנט שלילי, מזיק ומחבל.

אפשר לרצות אנשים כאלה? לא ממש, ובוודאי לא באופן תמידי. העלאה במשכורת, תפקיד יותר חשוב, מכונית - הדברים הללו בוודאי עוזרים להפיס דעתם של הגמדים, אבל רק באופן זמני. אם קיבל סגן שר, הוא ירצה גם סמכויות, ואחר כך להיות שר - בקיצור, אי אפשר לרצות את זן הגמדים הזה, כי הוא לא רוצה, לא מסוגל להתרצות, בלי להיות ממורמר יש לו קשיי נשימה.

כמעט כמו הרואין

ברור שהגמדים רק מחכים להזדמנות כדי להרים את ראשם ולהכריז: גם אנחנו כאן. וזה בעצם מה שקורה עכשיו בקדימה, ומה שקרה וקורה בכל המפלגות בכל הזמנים, שכן כאמור תמיד יש בלתי מרוצים, גם במפלגת השלטון. זה לא שגמדי קדימה רוצים ללכת לליכוד או לכל מקום אחר, הם רוצים להרגיש שרוצים אותם, שהם שווים משהו. אז כמובן, פנייה של ראש הממשלה זה תמיד טוב לאגו של אנשים כאלה. הצעה לתפקיד היא כמעט כמו הרואין.

ביבי, בתור מנהיג ותיק, יודע שהגמדים זקוקים למניע מכובד ומוסרי כדי לעשות מעשים לא מכובדים ולא מוסריים. אז הוא מגיש להם את "מצב האומה" ו"בשעה גורלית זו", אף שבתולדות האומה לא היו הרבה תקופות כל כך שקטות יחסית כמו זו העכשווית. ליתר ביטחון, ביבי יודע שמניע "אידיאולוגי" לא שווה כלום בלי איזה תיק או תיקון בצדו. ומבחינת הגמדים, מצב האומה הוא פונקציה של התיק והתיקון.

חבל שלבני לא נחה בשבת

מדווחים שציפי ניצלה את סוף השבוע כדי לדבר עם אנשים בקדימה, במגמה להראות שהיא קשובה לביקורת עליה. חבל. היה הרבה יותר מועיל לו הקדישה את הימים הללו למנוחה. אחרת היא תהיה שבויה של גמדים שהן בריות שאינן מרפות. אם היא רוצה להיפטר מן הצרה הזאת, היא צריכה להבהיר כי נבחרה, וזכתה ברוב קולות, בשביל לעסוק בענייני המדינה, בין אם מהקואליציה ובין אם מהאופוזיציה. היא לא נבחרה כדי להחזיק את ידו הרפויה והרועדת של גמד בכיין כזה או אחר. והם נבחרו כדי לעבוד, ולא לחפש ליטופי חינם. יעבדו, יעשו דברים בעלי ערך, ויקבלו הערכה בהתאם. או, כפי שאומר ביבי: ייתנו - ילוטפו, לא ייתנו - לא ילוטפו. ומי שלא רוצה, שילך. קדימה תוכל למלא את תפקידה גם ללא הגמדים, ואולי אפילו יותר טוב.