מורגן סטנלי: התשואה לפדיון על אג"ח ארה"ב תזנק ל-5.5%

במורגן סטנלי צופים כי התשואה לפדיון על אג"ח 10 שנים ארה"ב תזנק ב-40% ל-5.5% במהלך 2010 - העלייה החדה ביותר מאז 1999 ■ באוסקר גרוס ממליצים להיחשף בהדרגה לשורט על אג"ח ממשלתיות

דיוויד גרינלאו, הכלכלן הראשי של מחלקת האג"ח במורגן סטנלי צופה כי התשואה לפדיון על אג"ח 10 שנים ארה"ב תטפס ב-40% ל-5.5% במהלך שנת 2010. מדובר בשיעור העלייה השנתי החד ביותר מאז 1999.

הזינוק בתשואה לפדיון על האג"ח הממשלתיות תעלה את הריביות על משכנתאות ל-30 שנה ל-7.5% עד 8% - הרמה הגבוהה ביותר מזה עשור. אם מורגן סטנלי צודק בהערכותיו, נראה כי אלה שישקיעו בחסר ("שורט") על אג"ח ארה"ב ירוויחו.

משקיעי האג"ח דורשים תשואה גבוהה יותר על אג"ח ארה"ב והעלו החודש את הריביות בשיעור החד ביותר מאז ינואר. המשקיעים חוששים כי נסיונותיו של ברק אובמה להתניע את המשק האמריקני באמצעות הגדלת ההוצאות הממשליות תותיר את הגירעון התקציבי על 1 טריליון דולר.

"כאשר אתה נוקט במדיניות כזו אגרסיבית כדי למנוע מיתון, אתה חייב לנקות אחריך", אמר גרינלאו.

אילן שטארק, מנהל חדר מסחר בבית ההשקעות האמריקני אוסקר גרוס ישראל, מסביר כי בסה"כ המרווח בשיפוע בעקום בין אג"ח 2 לאג"ח 10 הגיע לשיא שנתי של 30 שנה, והמרווח בין אג"ח 10 שנים ואג"ח 30 שנה נמצא ברמות גבוהות מאד גם כן.

"המשמעות היא שהכלכלה משתפרת, אך בראייה קדימה ניתן לצפות לשיעורי ריבית גבוהים יותר, תוך הבנה שה'פד' מחזיק בריבית במצב סטטי, וריבית קצרת טווח מעוגנת. המידע הזה מוכיח כי ההתאוששות הכלכלית היא בדרך. שטרק ממליץ לעקוב אחרי אג"ח 30 עם תשואה של 4.5% ואג"ח 10 שנים מעל 3.6%", אמר שטארק ל"גלובס". שטארק ממליץ להיחשף בהדרגה לשורט על אג"ח ממשלתיות באמצעות ה-ETFs הבאים: TBT (ממונף פי 2) ו-TBF.

ספקולנטים, כולל מנהלי קרנות גידור, הימרו ב-15 בדצמבר כי מחירי האג"ח 10 שנים ארה"ב יירדו פי 5. פוזיציות ה"שורט" (הימורים כי המחירים יירדו) עלו על פוזיציות ה"לונג" ב-52,718 חוזים בבורסת שיקגו (CBOT).

הריביות הגבוהות על משכנתאות עלולות לפגוע בהתאוששות של שוק הנדל"ן בארה"ב - המקור של המשבר פיננסי עולמי.

[לאתר האג"ח]