אירופה טיפסה לשיא של 14 חודשים; הפוטסי הוסיף 0.7%

סיטיגרופ עדכן מטה את המלצתו למניית אפ"י פיתוח ל"מכירה" ואת מחיר היעד ל-1.6 דולר למניה ■ זיו סגל מגיש את נבחרת ה-ETFs העולמיים לשנת 2010: אוסטרליה, יפן, צרפת ועוד

שוקי אירופה נסחרו היום בעליות שהביאו את הבורסות המובילות לרמת שיא של 14 חודשים, תוך שהמסחר ריכז מחזורים נמוכים לקראת סוף השנה ובעיצומה של עונת החגים.

מדד פוטסי 100 מחק את ההפסדים שצבר מאז קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר אשתקד ומדד ה-Stoxx600 שטיפס השנה ב-28% נסחר בכ-60% מעל לרמת השפל שנקבעה בחודש מארס כאשר אירופה מראה סימנים של התרחבות כלכלית.

מרבית המדדים המובילים באסיה ננעלו בטריטוריה החיובית, כאשר מניות ענף הסחורות הציגו עליות לאור ציפיות לעלייה מתמדת בביקושים למתכות בסין. מניות הבנקים ביפן מאבדות גובה בשל הערכות כי יהיה עליהם לגייס הון בשנה הבאה. ניקיי ננעל בעלייה של 0.1%.

מדד MSCI אסיה פסיפיק נסחר כמעט ללא שינוי על רמה של 120.18 נקודות. חברות הכרייה הובילו את מדד MSCI אסיה לעלייה של 34% מאז תחילת שנה הודות לעלייה בביקושים בסין. הזרמות ההון לשווקים המתעוררים זינקה פי שלוש בשבוע שעבר ל-1.7 מיליארד דולר, בהשוואה לשבוע שקדם לו.

"הזרמות ההון של 80.3 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה ממש שוברות את הגרף מבחינת השיא שהן הציגו", אמר בראד דרהרם מבית ההשקעות EPFR.

הנבחרת העולמית לשנת 2010

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מרענן רשימת ה-ETFs של המדינות איתן כדאי לפתוח את 2010. זאת כאשר חשוב לזכור שאופנהיימר טוענים כי יש עדיפות להשקעה בארה"ב. ה-ETFs להלן נמצאות במצב עוצמה בהשוואה ל-S&P500.

EWA אוסטרליה: תיקנה קצת למטה לאחרונה אבל נראה שחוזרת להתחזק. מסחר מעל 23.4 (הממוצע הנע ל-21 יום) יאשר חזרה למגמת עליה. במקרה כזה היא תהיה צפויה להעפיל אל מעל 24 דולר ולהמשיך לעלות. נציגת אוסטרליה בתיק קניון המניות היא AWC מסקטור האלומיניום. למניה זו פוטנציאל למהלך עליה משמעותי עם תמיכה באזור ה-6 דולר כך שהיא בהחלט מהווה אפשרות חשיפה למדינה. נמצאת גם ברשימת הפרימיום שלנו וול סטריט 10.

EWJ יפן: קצת תקועה אבל יכולה להמשיך לעלות. מהלך מעל 10 דולר ישחרר אותה להמשך עליה. תמיכה חזקה מאוד ב-9.8 דולר. לא אמורה להיפרץ כלפי מטה אבל אם תיפרץ, יהיה זה סימן מכר.

EWQ צרפת: יכולה לחזור ולהתחזק בהשוואה ל-S&P500. מבחן תמיכה ב-26 דולר. סיכויים טובים להמשך מגמת העליה. נציגות צרפת בתיק קניון המניות הן CGV ו-VE. CGV מתחום שירותי האנרגיה ירדה מ-67 דולר ל-9.8 דולר ועתה נסחר סביב 21 דולר עם סיכוי טוב לתמיכה מעל 20.75 דולר. מהלך מעל 22.3 דולר יאשר התפתחות של מגמת עליה. VE מתחום השירותים הסביבתיים הייתה חלשה לאחרונה אבל אנחנו סבלניים ביחס למניה הזו מהסיבה הכלכלית ועכשיו נראה שהיא גם תופסת מומנטום מחודש. מהלך מעל 33.26 דולר יחשב אישור למגמת העליה. נמצאת גם ברשימת הפרימיום וול סטריט 10.

חברות הכרייה ממשיכות להתחזק

מניות BHP ביליטון ומיצובישי קורפ ריכזו עניין לאור צפי לעלייה בביקושים למתכות בסין.

מניית נופארם (סימול: NUF:AU) עלתה ב-3.1% ל-10.89 דולר למניה בסידני על רקע חדשות על השקעה אסטרטגית של סומיטומו כמיקל המעוניינת לרכוש 20% מנופארם תמורת 14 דולר למניה.

החברה היפנית הממשלתית האחראית על הצלתה של חברת התעופה ג'פאן איירליינס הנתונה בקשיים מציעה תוכנית שיקום הכוללת אופציה של פנייה לפשיטת רגל. כך עולה מדיווח שפורסם אתמול (ב').

בזווית הישראלית, מנכ"ל פלאזה סנטרס , רן שטארקמן, מונה למנכ"ל משותף של אלביט הדמיה , החברה האם של פלאזה. המינוי יכנס לתוקף ב-1 בינואר 2010. כך דיווחה החברה לבורסה של לונדון.

סיטיגרופ עדכן מטה את המלצתו למניית אפ"י פיתוח , חברה בת של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ל"מכירה" מ"קנייה" ואת מחיר היעד ל-1.6 דולר למניה מ-3.5 דולר למניה.