מסתמן: משחקי המונדיאל ישודרו באיכות HD בחינם

ברשות השידור כבר החלו במגעים בנושא מול חברות הכבלים והלוויין, ושם הביעו תמיכה מלאה ביוזמה מתוך הנחה שהערוץ החדש יסייע במכירת ממירי ה-HD. ערוץ 1 ישדר בסך הכל 56 משחקים מהמונדיאל בדרום אפריקה

רשות השידור מתקרבת לראשונה בתולדותיה להקמת ערוץ HD ציבורי. ברשות בוחנים בימים אלה את האפשרויות הטכנולוגיות להקמת מערך שידורים בהפרדה גבוהה בערוץ מיוחד שיוקם, לפחות בתחילה, בתקופת המונדיאל.

הערוץ המתוכנן ישכפל למעשה את שידורי משחקי הגביע העולמי שישודרו בערוץ 1 ויעביר אותם באיכות שידור HD. ל"גלובס" נודע כי בערוץ כבר החלו במגעים בנושא מול חברות הכבלים והלוויין, ושם הביעו תמיכה מלאה ביוזמה.

במסגרת המהלך שמובילים ראש מחלקת הספורט של ערוץ 1, ששי אפרתי, ומנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, דרש השידור הציבורי כי ערוץ ה-HD יהיה ערוץ פתוח שיוצע לכל לקוחות החברות בחינם. HOT ו-yes תומכות בנושא לאור העובדה כי הערוץ המדובר יקדם את מכירת ממירי ה-HD שלהן.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בערוץ 1 בוחנים מזה זמן את הקמת הערוץ. בין היתר נבדקה האפשרות להפעילו באמצעות קבלן חיצוני כמו חברת צ'רלטון (שמקימה בימים אלה ערוצי HD משלה), אולם אפשרות זו ירדה מהפרק.

עדיין לא ברור היקף ההקמה של הערוץ, שצפוי לשדר באפיק 111. ברשות השידור בוחנים האם רק להעמיד תחנת ממסר ב-HD או אולפן מלא על כל הכרוך בכך, אשר ישרת את הרשות גם לאחר משחקי הגביע העולמי שייערכו בקיץ הקרוב בדרום אפריקה.

בסך הכל ישודרו ישודרו 56 משחקים מהמונדיאל בערוץ 1, בעוד שיתר 8 המשחקים ישודרו אצל זכיינית ערוץ 2 רשת.