הערכות: ערוץ 10 הרוויח מהעונה השלישית של "הישרדות"

זאת לראשונה מאז החל לשדר את הפורמט ■ ההכנסות מהתוכנית, כולל הערכות להכנסות מהגמר הערב, עמדו השנה על 6-8 מיליון דולר - לעומת השקעה של 5 מיליון דולר בהפקה ■ הרייטינג הממוצע העונה עמד על 16.7%

ערב גמר העונה השלישית של "הישרדות הפיליפינים", עולה כי ערוץ 10 הרוויח לראשונה משידור סדרת הריאליטי. הרייטינג הממוצע של התוכנית עמד העונה (ללא משדר הגמר) על ממוצע של 16.7% צפייה.

על-פי ההערכה, הכניס הערוץ במהלך העונה משידור התוכנית "הישרדות" עצמה (ללא התוכניות המלוות אותה וללא פרסום באתר נענע10) בין 6 ל-8 מיליון דולר, כולל הערכת ההכנסות הצפויות מהגמר. עלות הפקת העונה, באמצעות אבוט-רייף-המאירי, עמדה על כ-5 מיליון דולר.

עלות נקודת פרסום בכל אחת מ-40 פרקי העונה עמד על כ-1,800 שקל. על-פי גורמים בשוק, ההכנסות שרשמה התוכנית על תוכן שיווקי עמדו על כמיליון דולר - פחות מהעונה השנייה.

במהלך תוכנית הגמר הערב (ד') צפויה נקודת פרסום לעמוד על כ-2,200 שקל לנקודה, ובערוץ 10 מכרו כ-25 דקות פרסום. "ברייק הזהב" נרכש על-ידי בזק בינלאומי בכרבע מיליון שקל.

אם פרק הגמר של "הישרדות הפיליפינים" ישיג רייטינג זהה לזה של העונה הקודמת - 25% - עשוי הגמר עצמו להכניס לערוץ 10 כ-4 מיליון שקל.

עם זאת, יש לציין כי בתמונה הכוללת על-פיה מחשב הערוץ את רווחיו, לא ניתן להתייחס רק להכנסות מתוכנית אחת בחישוב של רווח או הפסד. העובדה שלוח השידורים של ערוץ 10 בנוי סביב עוגן ריאליטי אחד בלבד, כאשר מסביבו נתוני הרייטינג לשאר התוכניות הם נמוכים, מביאה לכך שאבן שואבת אחת למפרסמים תביא לערוץ דווקא להפסד בסך הכולל. מאידך, התוכנית גם תורמת רייטינג לתוכניות שמקיפות אותה.

על-פי ההערכות, ערוץ 10 השקיע מיליון שקל באירוע הגמר, שייערך הערב מול קהל של 6,500 איש בהיכל נוקיה. ההיכל יואר באמצעות 3 טונות של תאורה, ולקהל יחולקו באפים ממותגים של התוכנית וטבעות מאירות.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "איננו נוהגים לפרסם נתונים מסחריים, לכן רק נאמר שכפי שקורה לעתים תכופות - ההערכות מוגזמות".