ביהמ"ש דחה בחצי שנה את סגירתו של מתחם ירקונים בפ"ת

צו ההריסה למקום, שעלול להביא לפיטורי 500 עובדים בסניף חצי חינם בירקונים, ייכנס לתוקף רק באוקטובר 2010 ■ בעלי חצי חינם כבר איתרו מתחם חלופי בהוד-השרון

האיום בפיטוריהם של 500 עובדים בסניף חצי חינם במתחם ירקונים בפתח-תקווה עבד כנראה, לפחות באופן זמני. בית משפט השלום בעיר דחה היום (ד') בחצי שנה את כניסתו לתוקף של צו הסגירה שהוצא לסניף, וקבע כי צו ההריסה למקום ייכנס לתוקף רק באוקטובר 2010.

בעת הדיון הפגינו עובדי הסניף מול בית המשפט, כשהם לובשים חולצות עליהן כתוב "לא רוצה להיות מובטל".

לאור החלטת הדחייה, בעלי העסקים הנוספים במתחם ירקונים, בו מועסקים בסך-הכל כ-3,500 עובדים, מקווים כי רשויות התכנון ימצאו פיתרון שימנע את סגירתו של המתחם כולו.

לפחות על פניו, נראה כי עובדי חצי חינם הוצבו כבני-ערובה בחזית המאבק של בעלי העסקים במתחם שפועל באופן בלתי חוקי לכאורה, וזאת תוך קמפיין מתוקשר שנוהל על-ידי משרד ייעוץ התקשורת מורל-צור.

הקרקע שעליה בנוי המתחם היא קרקע חקלאית מאז 1968, כאשר לחץ מצד עיריית פתח-תקווה הביא בשנת 1991 לכך שוועדת התכנון המחוזית אישרה שימוש חורג לצורכי מסחר, באופן זמני. ואולם, בשנת 1999 המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה להקים בשטח המתחם פארק לאומי ענק, כאשר העסקים במקום נדרשו להתפנות בתוך מספר שנים.

יצויין כי בעלי חצי חינם כבר איתרו מתחם חלופי בהוד-השרון, והשאלה היא האם עסקים אחרים במתחם יפעלו בהתאם.