המשטרה חוקרת שני מקרי רצח מזעזעים של ילדים

בירושלים חשוד אב מעורער בנפשו כי רצח את בתו הפעוטה במכות ■ בדרום נמצאה גופתו של בן 7 מבני עי"ש - שני אחים נעצרו בחשד לרצח

חשדות לשני מקרי רצח מזעזעים הבוקר (ו'). ריב בין בני זוג הסתיים במותה של פעוטה בת שמונה חודשים מירושלים; גופתו של ילד בן שבע מבני עייש נמצאה הלילה בבית מגורים בעיר.

אב מירושלים נעצר אמש בחשד שרצח את בתו התינוקת במכות ובנשיכות בעקבות ויכוח עם אשתו. בשעות הערב התקבלה קריאה במשטרת ישראל בעקבות סכסוך בין שני בני זוג המתגוררים ברחוב פולנסקי בירושלים. מחוץ לדירה נשמעו זעקות: "הוא הורג אותה, הוא הורג אותה". הוויכוח בין השניים גלש לפסים אלימים במיוחד, והאם שחששה לחייה נמלטה מהדירה כשהיא מותירה את האב עם בתם בת השמונה חודשים.

לאחר צאתה מהדירה, הזעיקה האם את המשטרה מתוך חשש לחיי בתה. כוחות משטרה שהגיעו למקום פרצו לדירה וחילצו את הפעוטה כשהיא במצב אנוש וסובלת מחבלות קשות ומנשיכות בכל חלקי גופה. צוות של מגן אדום פינה את הילדה לבית החולים "ביקור חולים" בעיר, אולם הפגיעה החמורה בפעוטה לא הותירה לה סיכוי רב ומותה נקבע בבית החולים.

"כאשר הגענו למקום בעקבות פגיעה של פעוטה בשכונת שמואל הנביא, נכחו במקום כוחות משטרה גדולים", סיפר ארז גתי, פרמדיק של מגן דוד אדום. "זיהינו שהפעוטה פגועה בכל חלקי גופה וגולגולתה פגועה בצורה קשה. הפגיעה בהחלט לא נראית כתאונה, אלא כפגיעה מתמשכת, אך מוקדם להעריך מבחינתו כיצד הדבר נגרם".

האב הוא אברך צעיר בשנות העשרים המוקדמות לחייו, ואלו הם נישואיו השניים. בתו מנישואיו הראשונים בת הארבע הייתה באותה עת בדירה, אולם היא לא נפגעה. האב החשוד ידוע כמעורער בנפשו ועקב כך הוא אף נוטל תרופות. במשטרה מספרים שהאיש היה מעורב באירועים נוספים בעבר של אלימות בתוך המשפחה.

תושבי השכונה ששמעו את ההתרחשות מיהרו לצאת לרחוב והתקהלו סמוך לבית שבו שהתה הפעוטה. לדברי הפרמדיק, בעקבות ההמולה נאלצו אנשי מגן דוד אדום לפנות את הפעוטה במהירות לבית החולים, אך הדרמה נמשכה גם שם. עשרות חרדים הגיעו לבית החולים "ביקור חולים" בדרישה לפתוח את המקום ולמנוע את נתיחת גופתה של הפעוטה. המשטרה עצרה שני חרדים בעקבות ההתפרעויות.

רצח בדרום: נמצאה גופתו של בן 7

גופתו של ילד בן שבע מבני עייש נמצאה הלילה, סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר, בבית מגורים בעיר. כוחות משטרת לכיש פתחו בחקירה. עד כה נעצרו שני חשודים בפרשה, שני אחים בשנות ה-20 לחייהם שככל הנראה אינם בני משפחתו של הנרצח, והם יובאו הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בקרית גת.

אתמול בשעות הערב החלה המשטרה בניסיונות לאתר את ליאון קלנטרוב בן השבע, אשר נראה בפעם האחרונה בשעה 16:00 סמוך לביתו ומאז נעלמו עקבותיו. קרובי משפחתו של הילד שדאגו לשלומו פנו אל השוטרים וביקשו כי כל מי שיידע על מקום הימצאו ידווח למשטרה. בלילה, כאמור, נחשפה הטרגדיה כאשר נמצאה הגופה מתחת למיטה בבית המגורים כאשר פיו של הילד חסום בנייר דבק. על פי החשד קלנטרוב נחטף על ידי שני האחים שלבסוף רצחו אותו.

"מדובר באירוע טרגי וחמור ויש לעשות הכל כדי לפענח אותו בהקדם ובמהירות", אמר מפקד מחוז דרום במסגרת הערכת מצב שבוצעה לאחר מציאת הגופה. "זה היה ילד מקסים. הוא היה כל כך מלא חיים", אמר קרוב משפחתו של קלנטרוב.