יואב בן-אור מונה זמנית לממלא-מקום הממונה על שוק ההון

בן-אור יחליף את ידין ענתבי, הממונה היוצא - עד כניסתו של פרופ' עודד שריג לתפקיד הממונה על שוק ההון, בסוף החודש או לכל המאוחר בתחילת חודש פברואר

עד כניסתו של פרופ' עודד שריג לתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, יואב בן אור, המשנה לממונה, מונה לממלא מקום הממונה במקומו של ידין ענתבי, הממונה היוצא, אשר פרש השבוע מהאוצר.

בן אור ימלא כאמור את מקום הממונה למספר שבועות עד שפרופ' עודד שריג, אשר נבחר לתפקיד הממונה על ידי שר האוצר יובל שטייניץ, ייכנס לתפקידו. שריג צפוי להיכנס לתפקיד בסוף החודש או לכל המאוחר בתחילת חודש פברואר.

בשבוע שעבר הודיע האוצר כי לאחר שלושה ממונים שמונו לתפקידם מתוך האגף ומאז מינויו של דורון שורר לתפקיד ב-1996, ימונה לתפקיד גורם חיצוני. שריג הינו פרופ' מהאקדמיה המתמחה במימון וניהול סיכונים. הוא חסר ניסיון פיקוחי או ניסיון בעולם הביטוח ומינויו כפוף לאישור הוועדה למינויים בכירים של נציבות שירות המדינה ולאישור הממשלה.

ידין ענתבי מונה לתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, במינוי ממלא מקום, באוגוסט 2005, כשהמינוי הרשמי והקבוע היה בנובמבר אותה שנה. נציין כי השבוע תתקיים במשרד האוצר מסיבת הפרישה של ענתבי, בה יהיו ראשי האוצר ונגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר. ענתבי הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד ביוני השנה, והאריך מאז את כהונתו פעמיים.