מתווה הסדר בטופ אימאג': תשלם מייד כמחצית מהקרן והריבית על היתרה תזנק ל-9%

לאחר שלא עמדה בתשלום הקרן ב-31 בדצמבר, הגיעה החברה למתווה עקרונות עם מחזיקי האג"ח הגדולים על פריסת החוב

בחודשיים האחרונים שרר חוסר ודאות בקרב מחזיקי האג"ח של חברת טופ אימאג', כשהחברה שמרה על איפול ולא חשפה האם בכוונתה לעמוד בתשלום קרן האג"ח הראשונה. באסיפת בעלי האג"ח שכונסה ביום חמישי האחרון - שהיה למעשה המועד בו נדרשה החברה לשלם את הקרן והריבית בהיקף של כ-11 מיליון שקל - הציגה טופ אימאג' עקרונות להסדר עם מחזיקי האג"ח, אותו הם יתבקשו לאשר בשבוע הקרוב.

ראשיתו של ההסדר לפני חודשיים, כשטופ אימאג', המספקת פתרונות עיבוד נתונים והעברת מידע לחברות, זימנה מיוזמתה את מחזיקי איגרות החוב וביקשה כי ימנו נציגות שתנהל איתה מו"מ לצורך התאמת מבנה החוב של החברה לכושר ההחזר שלה.

בקופת טופ אימאג' היו בסוף הרבעון השלישי 4.7 מיליון דולר, כך שהיה ביכולתה לפרוע את התשלום הנוכחי (כ-3 מיליון דולר). אולם, בחברה טענו כי אם תשלם למחזיקי האג"ח, היא תיוותר עם היקף מזומנים נמוך שיפגע בפעילותה, וייתכן שאף יוביל להערת "עסק חי" .

בתחילה סירבו מחזיקי האג"ח להצעת החברה לקיים מו"מ על הסדר ופריסת החוב, ובהמשך מיאנה החברה להשיב בצורה מפורשת לנאמן האג"ח האם בכוונתה לעמוד בתשלום הקרוב. מאחורי הקלעים, פעלה החברה להגיע להסדר עם מחזיקי החוב המוסדיים הגדולים - החברות מגדל, אנליסט וגאון, וביום חמישי הצליחו הצדדים להגיע למתווה שמקובל על שניהם.

כ-6 מיליון שקל הועברו לנאמן

על פי המתווה, בגין התשלום בגובה 11 מיליון שקל שאמורה הייתה לשלם למחזיקי האג"ח ב-31 בדצמבר, תשלם 5.83 מיליון שקל, סכום שהועבר לנאמן האג"ח בתוספת הריבית שנצברה. במידה שמסמך העקרונות יאושר, תשלם למחזיקים סכום נוסף של 2 מיליון שקל, ובהמשך, לא יאוחר מ-30 ביוני, תשלם את יתרת קרן החוב בגובה של כ-3.17 מיליון שקל. עוד סוכם, כי הריבית על יתרת החוב שלא שולמה תזנק ל-9%, בעוד שכיום הריבית שמשלמת החברה על האג"ח זניחה - ברמה של ריבית ליבור לתקופה של שישה חודשים פחות 0.3%.

מעבר לדחיית התשלום הראשון, הסכימו הצדדים כי יתבצע תיקון בשטר הנאמנות, כך שיתרת קרן האג"ח, המסתכמת ב-32.9 מיליון שקל לאחר התשלום הראשון, תיפרס לשבעה תשלומים שווים בני 4.7 מיליון שקל. כל תשלום קרן שיידחה במסגרת פריסתה, יישא ריבית שנתית של 9%.

עוד תיקון שיוכנס לשטר הנאמנות, קובע שהחברה תהיה מחוייבת לפרוע בפירעון מוקדם את יתרת האג"ח במידה שהיא או עיקר פעילותה יימכרו. זאת, כאשר גם לחברה תעמוד הזכות לפירעון מוקדם של היתרה הבלתי מסולקת של האג"ח.