בית המשפט קיבל את טענות תרו באחד ההליכים נגד סאן

השופט הורה למחוק סעדים שביקשה סאן בנוגע לאי-פרסום דו"חות מבוקרים ■ סאן: "מדובר בהחלטה פרוצדורלית"

מספר הליכים משפטיים מתנהלים במקביל במאבק השליטה על חברת התרופות תרו . בהליך המרכזי, הצדדים עדיין ממתינים לפסיקת בית המשפט העליון. אולם באחד מההליכים, תרו רושמת ניצחון על היריבה סאן , שמצידה לא מתרגשת מכך יתר על המידה.

לפני מספר חודשים הגישה סאן המרצת פתיחה נגד תרו והדירקטורים שלה, בה נתבקשו בין היתר "צווי עשה" שיחייבו את תרו לפרסם דו"חות כספיים מבוקרים, וכן סעדים הצהרתיים הקשורים לכך. תרו והדירקטורים הגישו בתגובה בקשה לביטול המרצת הפתיחה והתנגדו גם לבקשת סאן לפיצול סעדים. נזכיר שתרו אינה מפרסמת דו"חות מבוקרים כבר תקופה ארוכה, ולכן היא גם עברה להיסחר ברשימת הפינק שיטס.

אתמול הורה שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מאיר יפרח, למחוק מהתביעה את הסעדים שביקשה סאן וקבע שסאן לא הצביעה על אינטרס לגיטימי לברר טענות אלה. השופט מחק גם סעדים הצהרתיים שביקשה סאן, בעניין אי-פרסום הדו"חות המבוקרים, בנימוק שמדובר ב"מעין פרק א' בתביעה נזיקית", שאין להתירה במסגרת התביעה הנוכחית.

את הדירקטורים מייצגים עורכי הדין יהושע חורש, אליה צונץ, ואופיר פוזנר ממשרד ש. הורוביץ ושות', ותרו מיוצגת על-ידי עורכי הדין דרור ויגדור, אורנה ששון וגיא פורר ממשרד יגאל ארנון ושות'.

עורך הדין המייצג את סאן, ד"ר רלי לשם, ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין, מסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה פרוצדורלית גרידא, אשר עוסקת בשאלה באיזה הליך תוכל סאן לתבוע את תרו והדירקטורים בגין הנזקים הנגרמים עקב אי-פרסום הדו"חות הכספיים. אין בהחלטה שום אמירה לגופו של עניין".

מאבק השליטה על תרו, בין משפחות המייסדים בראשות היו"ר בארי לויט לבין חברת התרופות ההודית סאן, החל ב-2007. סאן הזרימה לתרו, שהייתה אז בקשיים, 60 מיליון דולר כחלק מהסכם מיזוג ביניהן. מחיר המניה בעסקה היה 7.75 דולר, אך שיפור בתוצאות תרו הביא לעלייה במחיר המניה וההסכם בוטל על-ידי תרו. מאז מנהלים הצדדים הליכים משפטיים שונים. ההליך המרכזי כולל ערעור של תרו לבית המשפט העליון, על קביעת המחוזי לפיה סאן אינה מחויבת בהצעת רכש מיוחדת כדי לרכוש את גרעין השליטה בתרו, מה שמאפשר למעשה לסאן לקבל לידה את מניותיהן של משפחות מייסדי תרו.

אך הצדדים אינם יושבים בחיבוק ידיים ומחכים לפסיקת העליון. בשבוע שעבר נערכה אסיפה סוערת של בעלי המניות, בה אושרו רוב ההצעות של תרו על אף התנגדות סאן וקרן טמפלטון, שהיא בעלת מניות מיעוט בתרו. שני הצדדים הציגו את תוצאות האסיפה כהצלחה - תרו משום שהצליחה להשיג רוב לאישור כהונה נוספת לדירקטורים ואישור מתן שיפוי ופטור, ואילו סאן משום שרוב גדול של בעלי המניות שאינם מזוהים עם אחד משני הצדדים הצביעו נגד המשך כהונת הדירקטורים וכי מינוי הדירקטורים החיצוניים לא עבר.