דן אנד ברדסטריט: מגמת ההתאוששות במשק נמשכה בדצמבר

הענפים בעלי הסיכון הגבוה ביותר נותרו המסעדות והפאבים, רשתות המזון והליסינג ■ ענף חנויות המזון ממשיך להיות הענף עם מוסר התשלומים הגרוע במשק: כ-56% מהעסקאות בענף זה מתבצעות תוך פיגור בתשלומים

"נתוני דצמבר 2009, מצביעים על כך שהמשק הישראלי ממשיך במגמת ההתאוששות והיציאה מהמשבר הגלובלי. גם בענף המסעדות והפאבים, המוביל את רשימת הענפים הנמצאים בסיכון גבוה, נרשם שיפור קל יחסית לחודש שעבר". כך אומר מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, ראובן קובנט, בעקבות נתונים שמפרסמת החברה. לדבריו, "יש לקוות שמגמת השיפור הזאת היא אות ראשון להתאוששותו של ענף זה הנמצא בסיכון גבוה זה תקופה ארוכה".

מהנתונים עולה, כי ענף המסעדות והפאבים שומר על מקומו המפוקפק כענף המסוכן בישראל. אחוז העסקים הנמצאים בסיכון גבוה בענף זה עומד על 29.52%. גם ענף חנויות המזון (מכולת, ירקות, דגים) מסוכן ביותר - וכ-26.78% מהעסקים בענף זה נמצאים בסכנת סגירה מיידית.

את שלישיית הענפים המסוכנים ביותר בישראל סוגר ענף הליסינג, בו אחוז העסקים הנמצאים בסיכון גבוה הוא 18.33%. בדן אנד ברדסטריט מציינים, כי ענף הנמצא בסיכון גבוה מוגדר ככזה אם קיימת הערכה גבוהה לפיה חברות המשוייכות לענף זה, עלולות בתקופה הקרובה להיקלע לכשל עסקי, החל מפיגור מהותי בתשלומים ועד לכדי חדלות פרעון.

רמת הסיכון הממוצעת בכלל המשק עומדת, נכון לדצמבר 2009, על 13.1% (סה"כ העסקים במשק הנמצאים בסיכון גבוה). לדברי כלכלני החברה, "מדובר בהמשך מגמת הפיחות ברמת הסיכון במשק לעומת חודש נובמבר 2009 (13.50%) ולעומת תחילת שנת 2009 (כ-15%)".

עוד עולה מנתוני דן אנד ברדסטריט, כי ענף חנויות המזון ממשיך להיות הענף עם מוסר התשלומים הגרוע ביותר במשק (נכון לדצמבר 2009): כ-55.76% מהעסקאות בענף זה מתבצעות תוך פיגור בתשלומים. בדן אנד ברדסטריט אומרים, כי שיעור העסקאות המתבצעות תוך כדי פיגור בתשלומים בכלל המשק עומד כיום על כ-29.32%.