התייעלות בשרשרת האספקה? רשת הספרים
סטימצקי תחל בגביית תשלום עבור שירותי הפצה מהמו"לים הקטנים בשיעור של 4% מהמכירות. הרשת גובה כיום תשלום מהמו"לים הגדולים, לרבות ידיעות, זמורה ביתן, כתר ואחרים, וכן גובה תשלום מספקי מוצרי המוזיקה. כעת החליטה הרשת להרחיב את הגבייה גם למו"לים הקטנים יותר.
לסטימצקי מחסן מרכזי בפתח-תקווה שבו עוברים הספרים תהליך של מיון, אריזה ומשלוח לחנויות. במכתב ששיגרה באחרונה הרשת למו"לים, היא מבקשת מהם לספק את הספרים ישירות לסניפים - או לחילופין לשלם לרשת 4% מהמכירות תמורת השירות. מדובר בספקים שעד כה קיבלו את השירות ללא תשלום.
יחד עם זאת, אין מדובר בשירות שגרתי. ברשת המתחרה צומת ספרים מספקים המו"לים את הספרים ישירות לחנויות.
מנכ"לית סטימצקי, איריס בראל, אמרה היום (ב'): "מבחינתי, שלא ישלמו לסטימצקי. אני רוצה שיובילו את הספרים ישירות לחנויות ואני מאמינה שזה יעזור, הן למו"לים והן לחנויות במכירות. אני לא מחפשת הכנסה נוספת לסטימצקי".
בראל טוענת עוד כי הפצה עצמאית של המו"לים תהיה באיכות טובה יותר מזו של סטימצקי, בשל הניסיון הרב שיש להם בהפצה.
בהתייחס לגובה התשלום הנדרש מהספקים אומרת בראל, כי תשלום בגובה 4% מהמכירות אינו גבוה לאור התשלומים הנגבים, לטענתה, בשוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.