מועצת הכבלים להתאחדות לכדורגל: אכפת לכם רק מהכסף

בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישה ההתאחדות נגד המועצה בעניין הסדרת שידורי הספורט, פנתה האחרונה לאבי לוזון ■ טוענת: שידורים בערוצים בתשלום יגרמו לחוסר עניין ציבורי ובהמשך לאובדן הכנסות

תגובה ראשונה של מועצת הכבלים והלוויין לטענות ההתאחדות לכדורגל נגד מבנה ההסדרה החדש של שידורי הספורט בתשלום. בשבוע הבא יחלו הדיונים בעתירה לבג"ץ שהגישה ההתאחדות לכדורגל נגד מועצת הכבלים והלוויין, יו"ר המועצה ניצן חן ושר התקשורת, בעקבות שורת ההחלטות שקיבלה המועצה.

יגאל לוי, המשמש כחבר ועדת הספורט במועצה, כתב היום (ב') ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, כי "העובדה שההתאחדות בחרה להתרכז בהיבט הכספי של מכירת זכויות שידור ולתקוף את המועצה על כך שהיא מעודדת שידורם של משחקי כדורגל בערוצים פתוחים, תמוהה ולא משרתת את ציבור האוהדים או את הקבוצות".

"אני מאוד מצטער שההתאחדות שמה את הדגש על הרווח הכספי הרגעי", אומר לוי. "מבחינה עסקית זו גם טעות של ההתאחדות, כי אולי הם ירוויחו כמה שקלים, אבל זה מרחיק מהציבור ומעניין הציבור במשחקים".

בעתירה לבג"ץ שהגישה ההתאחדות נגד מועצת הכבלים והלוויין היא טוענת כי ההחלטות שהתקבלו בעניין הסדרת שידורי הספורט (מיום 22.10.2009) פוגעות "באופן אנוש בזכויות הקניין של ההתאחדות לכדורגל".

הטענה היא שההתאחדות לא יכולה לממש את זכויות השידור שהיא מחזיקה - מה שמהווה את מקור ההכנסה העיקרי שלה. בעתירה נטען גם כי הרגולציה החדשה פוגעת בקבוצות המשחקות במפעלים האירופיים, אשר אינן יכולות לממש את זכויות השידור שברשותן.

במכתבו ללוזון כתב לוי כי המועצה פעלה מתוך "רצון לסייע לשידורי הכדורגל, אשר הערוצים הפתוחים אינם מביעים עניין בשידורם, ובמטרה להבטיח כי כלל הציבור ייהנה ממשחקים אלה. שידורם של משחקי כדורגל מליגת העל בערוצים פתוחים מקרב את ציבור האוהדים לענף, ונותן לו זכות קיום ציבורית, כמו גם הכנסות מכרטיסים וספונסרים - בעוד ששידורם בערוצים סגורים פוגע בציבור האוהדים ובסופו של יום בקבוצות עצמן, אשר חוסר העניין הציבורי בהן יביא בהמשך לאובדן הכנסות".

לאחרונה פרסמה המועצה מדיניות חדשה לשידורי הספורט, ובמסגרתה קבעה רשימה של אירועי ספורט שחובה לשדרם בערוצים פתוחים, אחרים שיש עדיפות לשידורם בערוצים פתוחים, ומנגנון לפיו תנאי לשידור תכנים מסוימים בערוצים בתשלום הינו העברת תכנים לערוצים פתוחים.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "העובדות לא נותנות למר לוי לבלבל אותו, אבל המציאות היא מציאות. בתקופה האחרונה, בשל מגבלות שהטילה המועצה בגינן פנינו לבג"ץ, לא שודרו משחקי קבוצות ישראליות ששיחקו באירופה. הרגולציה היום לא הגיונית לדעתנו, ואת שאר טענותינו נאמר בבג"ץ".