מוזיאון העיצוב בחולון ייחנך בסוף החודש

המוזיאון, שתכנן המעצב רון ארד, הפך לאייקון אדריכלי בינלאומי עוד בטרם נפתח

מוזיאון העיצוב בחולון ייחנך ב-31 בינואר באירוע גאלה חגיגי במעמד שרי התרבות והתמ"ת, ראשי ערים ואדריכל הבניין רון ארד. למחרת יתקיים במקום אירוע מחווה של מעצבים בינלאומיים לארד. התערוכה הראשונה במוזיאון תיפתח לקהל בתחילת מרץ 2010, מתוך כוונה להותיר את הבניין הפיסולי עצמו כ"תערוכה", הראויה לתשומת לב ייחודית.

המוזיאון הוקם ביוזמת ראש העיר מוטי ששון ומנכ"ל העירייה חנה הרצמן, שביקשו מארד לתכנן "מבנה אדריכלי ייחודי שיספק סביבה עשירה, שבה יוכלו מבקרי המוזיאון להיחשף לעולם העיצוב ולהעמיק את ההיכרות איתו". בראיון מיוחד ל"גלובס" בחודש שעבר אמר ארד כי הוא מעריך שהעולם ימשיך להאמין במבנים ייחודיים ואייקוניים, המחוללים שינוי בסביבתם האורבנית. "זו לא אדריכלות מותרות. זו לא אדריכלות קישוטית, זו אדריכלות טובה שממשיכה להיות לה דרישה", אמר. הבניין עטוף ברצועות פלדת קורטן מוחלדת בצבעוניות הדרגתית, וצורתו הכללית מתעגלת בלולאות המטפסות מעלה.

עוד בטרם הסתיימה בנייתו הפך בניין המוזיאון לאייקון אדריכלי בינלאומי. הוא הוצג במרכז פומפידו בפריז ובמוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק כחלק מהתערוכה הרטרוספקטיבית של ארד - המעצב-אדריכל הישראלי הפועל מלונדון, שנחשב לאחד מכוכבי עולם העיצוב. המבנה ומתכנניו זכו השנה בפרס החדשנות והעיצוב של המגזין הבינלאומי "Cond Nast Traveller" בתחום התרבות, וגברו על מועמדים ראויים כמו מוזיאון במדריד בתכנונם של הרצוג ודה-מרון, ומוזיאון חדש ברומא בתכנון זהא חדיד. *