לראשונה: סאן דור תפעיל טיסה ישירה לאיים המלדיביים

חברת השכר של אל-על מתכננת להתחיל להפעיל את הקו באביב הקרוב ■ מחיר הטיסות טרם נקבע ■ גורמים בענף התעופה: "סאן דור מנסה לנעוץ עוד מסמר על המפה, אבל השיקולים הכלכליים כאן לא ברורים"

החל באביב הקרוב יוכלו הישראלים לטוס לראשונה לאיים המלדיביים בטיסה ישירה. סאן דור, חברת השכר של אל-על, מתכננת להפעיל את הקו - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת ההכנות להשקת הקו יצאה אתמול (א') לאיים האקזוטיים משלחת הכוללת את מנכ"ל סאן דור, בצלאל קרבט, מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, ואבי בן-חור, סמנכ"ל בכיר ליחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית.

גורמים בענף התעופה הביעו תמיהה על ההחלטה לפתוח את הקו, והטילו ספק בכך שיש לו הצדקה כלכלית.

נכון להיום, הפעילות העיקרית בתחום הטיסות מישראל לאיים המלדיביים נעשית על-ידי חברת רויאל ג'ורדניאן, שטיסותיה עוברות דרך עמאן וסרי-לנקה. טיסה מנתב"ג למלדיביים אורכת כ-9 שעות סך-הכל. המטוסים נוחתים באי מאלה, ומשם יוצאים קווי סירות לאיים האחרים. מחירי הטיסות ברויאל ג'ורדניאן נעים היום בין 925 דולר ל-1,200 דולר.

הטיסות הישירות של סאן דור אמורות לארוך כ-6 שעות. מחירן טרם נקבע.

עוד מסמר במפה

האיים המלדיביים הם מדינת איים מוסלמית באוקיינוס ההודי, השוכנת כ-700 ק"מ מדרום-מערב לסרי-לנקה. במדינה יש כ-1,200 איים, אך רק כ-200 מהם מיושבים. האיים ידועים בנופיהם האקזוטיים ובמימיהם הצלולים, והם אחד היעדים הפופולריים בעולם בקרב צוללנים.

באיים המבודדים פזורים בתי-מלון ייחודיים, לרוב יוקרתיים, שהמחיר הממוצע בהם ללילה וארוחת בוקר נע בין 300 ל-400 דולר לאדם. מאחר שהאיים מרוחקים זה מזה, גם המחיה בהם יקרה.

לדברי גורמים בענף התעופה, מאחר שמדובר ביעד נופש יוקרתי, קשה להאמין שתהיה לו הצדקה כלכלית. "תנועת הנוסעים בין ישראל למלדיביים עומדת כיום על כמה מאות נוסעים בלבד מדי שנה. זה יעד ייחודי מאוד, שמתאים לחובבי צלילה או למחפשי שקט אולטימטיבי, אבל מאחר שמדובר בנופש יקר, הוא מתאים לחתך אוכלוסייה מסוים מאוד. סאן דור מנסה לנעוץ עוד מסמר על המפה, אבל השיקולים הכלכליים כאן לא ברורים".

ראוי להזכיר כי האיים המלדיביים אינם היעד האקזוטי היחיד של סאן דור. לעתים, בתקופות החגים (סוכות ופסח), היא מוציאה טיסות לאיי סיישל. טיסות אלה נמכרות מראש לוועדי עובדים במחירים מסובסדים, והמושבים הנותרים מוצעים על-ידי החברה לקהל הרחב באמצעות סוכני הנסיעות.