טאואר זינקה ב-10.3% בוול סטריט לאור נתונים טובים של ה-SIA

הנתונים הצביעו על צמיחה במכירות השבבים בעולם בחודש נובמבר - וגורמים לעליות במניות השבבים בניו יורק

מניות השבבים מזנקות היום (ב') בוול סטריט בעקבות נתונים חיוביים שפרסמה ה-SIA, העוקבת אחר תעשיית השבבים העולמית. הנתונים מראים כי בנובמבר חלה עלייה במכירות השבבים ברחבי העולם לא רק בהשוואה לחודש אוקטובר, אלא גם בהשוואה לכל חודש בשנת 2008. בכך, השלים נובמבר רצף של 9 חודשים בהם נרשמה צמיחה במכירות השבבים.

לפי נתוני ה-SIA, מכירות השבבים בעולם עלו לרמה של 22.6 מיליארד דולר בנובמבר, עלייה של 3.7% בהשוואה לאוקטובר ו-8.5% בהשוואה לנובמבר אשתקד.

"בפעם הראשונה ב-2009, מכירות השבבים העולמיות בנובמבר צמחו בהשוואה לשנה שעברה", אמר נשיא ה-SIA, ג'ורג' סליס. "2009 הסתיימה במכירות רבות של מערכות IT שהיו טובות יותר מהתחזיות המוקדמות. גם מכירות המחשבים האישיים היו חזקות ואותתו על תחילת ההתאוששות בביקושים מכיוון המגזר העסקי. גם השקת מערכת ההפעלה 'חלונות 7' באוקטובר היוותה גורם חיובי לענף".

בהשוואה לנובמבר 2008, מכירות השבבים בנובמבר האחרון עלו ב-25.9% באזור יבשות אמריקה ורשמו צמיחה של 12.8% באסיה. באירופה נרשמה ירידה של 4.9% וביפן ירידה של 5.3%.

הנתונים מספקים רוח גבית למניות השבבים בוול סטריט, כדוגמת אינטל , AMD , טקסס אינסטרומנטס , טייוואן סמיקונדקטור וגם טאואר הישראלית.

מכירות שבבים נובמבר
מקור: WSTS