ועדת הכלכלה אישרה להקפיא את הפחתת אגרת הטלוויזיה

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, הדגיש בדיון כי אין כוונה לסגור תחנות בקול ישראל ובכללן גם את רדיו רק"ע, וכי הוא אינו מוכן לדחות את ביצוע תוכנית החירום ברשות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אופיר אקוניס, אישרה היום (ב') את החוק המקפיא את הפחתת אגרת הטלוויזיה. בדיון האחרון בנושא בוועדה סירב אקוניס לאשר את החוק שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

מדובר בחוק ממשלתי פרי יוזמתו של השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, שמשהה את ההקפאה ההדרגתית השנתית באגרה. התפיסה היא כי הורדה באגרה תפגע משמעותית במצבה הכלכלי - הקשה גם כך - של רשות השידור.

במהלך הדיון בוועדת הכלכלה עלה גם נושא צעדי החירום ברשות השידור. מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, הדגיש כי אין כוונה לסגור תחנות בקול ישראל ובכללן גם את רדיו רק"ע, רשת מורשת וקול המוסיקה. "רדיו רק"ע לא ייסגר כל עוד רשות השידור לא תיסגר", אמר שקלאר.

כמו כן, שקלאר הודיע כי הוא אינו מוכן לדחות את ביצוע תוכנית החירום כפי שביקשו נציגי העובדים ויו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס. לדברי שקלאר, במצבה הגירעוני של רשות השידור אין מנוס מביצוע צעדי החירום כפי שסוכמו על-ידי הנהלת הרשות.