מחיר הנפט הגולמי עלה ב-2.7% ל-81.5 דולר לחבית

העלייה במחיר הנפט לרמה הגבוהה ביותר מאז ה-22 באוקטובר נובעת מחולשת הדולר, נתוני מאקרו חיוביים מארה"ב סין ואירופה ומזג האוויר הקפוא ברחבי העולם ■ את שנת 2009 סיים הנפט בעלייה של 78%

הנפט טיפס הערב לרמתו הגבוהה ביותר מאז ה-22 באוקטובר, החוזה העתידי על הנפט הגומי למסירה בפברואר עלה בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-2.7% ונקבע ב-81.51 דולר לחבית. זאת לאחר שאת שנת 2009 סיים הנפט בעלייה של 78%.

נתונים חיוביים מארה"ב ומסין וחולשת הדולר בתוספת מזג האוויר הקפוא ברחבי העולם ובמזרח ארה"ב בפרט הגבירו את הביקושים לזהב השחור.

הצפי הוא כי מזג האוויר הקשה בארה"ב יגביר את הביקוש לחימום באמצעים השונים ב-21% מעל לרמה הנורמלית, זאת לאחר שדצמבר היה החודש הקר ביותר בארה"ב מזה 9 שנים, מה שגרם לעלייה של 10% במחירי הנפט לחימום. גם בבריטניה צפוים להימשך הביקושים לאחר שדצמבר היה הקר ביותר שם מאז שנת 1995. גם חלקים נרחבים באסיה, בעיקר בצפון סין צפון קוריאה וצפון הודו, מתמודדים כעת התושבים עם סופות שלגים ומכת קור.

היום פורסם בארה"ב מדד ה-ISM, או מדד מנהלי הרכש במגזר הייצרני שעלה בקצב המהיר ביותר מזה 3 שנים ועלה ל-55.9 נק' לעומת צפי ל-54.3 נק', מה שמעיד על עוצמת ההתאוששות בפעילות הכלכלית בארה"ב. נזכיר כי קריאה של מעל ל-50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

ההזמנות החדשות, המעידות על הייצור העתידי זינקו לרמה של 65.5 נקודות לעומת 60.3 נקודות בנובמבר.

המדד אשר כולל התייחסות לפעילות הייצרנית, לכוח העבודה, למלאים ולמחירים, הראה לראשונה חזרה לצמיחה באוגוסט לאחר 18 חודשים של התכווצות בפעילות כאשר בשפל נפל המדד ל-32.9 נקודות בדצמבר בשנה שעברה. המדד בדצמבר הוא הגבוה ביותר שנרשם בארה"ב מאז אפריל 2006.

נציין כי גם באירופה, בריטניה וסין נרשמו בדצמבר עליות במדדי הפעילות של המגזרים הייצרניים