וול סטריט סגרה במגמה מעורבת; און-טראק זינקה בכ-90%

גלובס tv הדאו ג'ונס ירד ב-0.1% ■ גוגל השיקה את הגוגלפון ■ פורד עלתה ב-6.6% לאחר שדיווחה על מכירות חזקות בדצמבר ■ פוטאש הוסיפה 5.4% לאחר שקרדיט סוויס שידרג ההמלצה ל"תשואת יתר"

וול סטריט סגרה את יום המסחר במגמה מעורבת, לאחר שלשוק זרמו נתוני מאקרו שמשכו את המשקיעים לכיוונים מנוגדים. היציבות היחסית במסחר היום באה לאחר הראלי שפתח אתמול את העשור. לאחר תחילת המסחר פורסם כי מכירות הבתים המצויות בתהליך של מכירה נפלו בנובמבר ב-16%, לעומת זאת ההזמנות מהמפעלים זינקו ב-1.1% מה שמאותת על ביקושים מוגברים למוצרים אמריקנים. מנתוני המכירות של יצרניות כלי הרכב עולה כי דצמבר היה החודש השני בטיבו בשנת 2009.

נושא מרכזי נוסף שריכז הערב את תשומת לב המשקיעים הוא השקתו של הגוגלפון, או בשמו המלא Nexus one, כשבהזדמנות חגיגית זו גם הודיעה גוגל גם על השקתה של חנות אינטרנטית. כרגע ה-Nexus One נמכר ב-530 דולר ללא מפעילה דרך האתר או ב-180 דולר עם שיוך למפעילת הסלולר האמריקנית Tmobile, כאשר בעתיד הקרוב מאוד יצטרפו לאתר מפעילות הסלולר האירופאית וודאפון וגם וריזון וויירלס האמריקנית.

מה חושבים הכלכלנים על כיוון השוק?

"ההתאוששות של הכלכלה העולמית צפויה להיות חזקה יותר מאשר אנשים חזו ולשווקים המפותחים יש את הפוטנציאל להציג 'תשואת יתר' בהשוואה לשווקים המתעוררים", אמר ג'ים א'וניל, ראש חטיבת המחקר הגלובלי בגולדמן זאקס, בראיון ל-CNBC.

אנליסטים בגודלמן זאקס חוזים כי התמ"ג העולמי יצמח בקצב שנתי של 4.4% ב-2010 ו-4.5% ב-2011.

בנושא המדיניות המוניטרית, חברת ועדת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC), אליזבת דיוק, אמרה בראיון ל-CNBC כי "הפדרל ריזרב צופה התאוששות כלכלית מתונה במהלך 2010, ועליו להשאיר את הריבית על רמות נמוכות במיוחד למשך תקופה ארוכה". "המדיניות המוניטרית המרחיבה נועדה לתמוך בחזרה ההדרגתית של הכלכלה הריאלית ושיעורי האבטלה לרמות הנורמה", אמרה דיוק.

ברקע, רוברט שילר וקארל קייס, הכלכלנים שהמציאו את מדד S&P קייס שילר העוקב אחרי מחירי הבתים בארה"ב, טוענים כי בעלי בתים בעלי דירוג האשראי הגבוה ביותר עלולים להוות את האיום הגדול הבא על שוק הנדל"ן האמריקני. "צפויה עלייה נמשכת במספר העיקולים של בתים, ולא רק של משכנתאות סאב פריים, אלא גם של משכנתאות פריים. הדבר הזה יוצר מספר עצום של 'בתי רפאים' שעדיין נמצאים בבעלות של מישהו, וצפויים להגיע לשוק בתוך כשנה", אמר שילר, פרופסור באוניברסיטת ייל, בראיון לבלומברג. "האבטלה לא מכבדת את גבולות ההכנסה", אמר קייס. "היא משפיעה על אנשים עשירים, אנשים עניים ובעלי הכנסה ממוצעת - ולכולם יש משכנתאות".

נציין כי מספר בעלי משכנתאות הפריים שמאחרים בתשלומים בלפחות 60 יום יותר מהוכפל ברבעון השלישי של 2009, בהשוואה לרבעון המקביל, ל-838 אלף. כך לפי דו"ח שפורסם ב-21 בדצמבר.

ההזמנות מהמפעלים זינקו המכירות של הבתים נפלו

ב-17:00 התפרסמו נתוני המכירות התלויות של בתים (מכירות המצויות בתהליך) לחודש נובמבר צללו ב-16% לעומת צפי כי ירדו ב-2%, לאחר נסיגה של 3.7% בחודש הקודם.

במקביל התפרסמו נתוני ההזמנות ממפעלים שזינקו בנובמבר ב-1.1% לעומת צפי לעלייה של 0.5% לעומת החודש הקודם.

במהלך הערב זרמו לשוק נתוני המכירות בארה"ב בחודש דצמבר של יצרניות כלי הרכב השונות, ביניהן נציין את פורד מוטורס שדיווחה על קפיצה של 32.8% כשהחברה מעריכה כי חלקה בשוק האמריקני עלה השנה ב-1% ל-15%, מדובר בעלייה הראשונה מאז שנת 1995. לעומתה ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 6.1% ובשנת 2009 כולה דיווחה על ירידה של 33%. היצרניות האסיאתיות טויוטה, קאיה, ניסן הונדה ויונדאי שדיווחו על עליות דו סיפרתיות במכירות.

בחצות יתפרסם מדד אמון הצרכנים בארה"ב של ABC. רמת החשיבות - נמוכה.

באפט לא מוכן לרשום "צ'ק פתוח" לקראפט לצורך רכישת קדבורי

ענקית המזון האמריקנית קראפט מוכרת את חטיבת הפיצות בצפון אמריקה לנסטלה השוויצרית תמורת 3.7 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, קראפט תעביר לנסטלה 3,400 עובדים. קראפט תשתמש בכסף שתקבל מנסטלה כדי לממן את הרכישה המתוכננת של קדברי הבריטית, כשבכוונתה להגדיל את החלק של המזומן בעסקה. קראפט האריכה את תוקפה של ההצעה האלטרנטיבית שניתנה לקדברי עד ה-2 בפברואר.

בתוך כך, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט דווח כי בעלת המניות הגדולה בקראפט, בראקשייר האת'אווי של באפט, הצביעה נגד הצעתה של קראפט להנפיק עד 370 מיליון מניות על מנת לעזור לממן את רכישת יצרנית הממתקים הבריטית, שנופלת בעקבות ההודעה בלונדון ביותר מ-5%. "במחיר הנוכחי של קראפט העומד על 27 דולר היא "מטבע" יקר מאד על מנת להשתמש בה לצורך רכישה", נמסר מהמטה באומהה.

האנליסטים בקרדיט סוויס העלו את ההמלצה לפוטאש ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי" ואת מחיר היעד העלו ל-129 דולר למניה מ-119 דולר למניה, תוך שהם מציינים כי מחיר של 350 דולר לטון אשלג שחתמה BPC עם סין מסמן את התחתית המיוחלת.

גוגל הכריזה הערב על הטלפון הסלולרי הראשון מתוצרתה - Nexus One או בשמו המוכר יותר - גוגלפון.

נוקיה הגישה תביעה נוספת כנגד אפל , ומחריפה את המאבק המשפטי שצפוי להימשך יותר משנה. נוקיה תובעת מאפל 1 מיליארד דולר וטוענת כי היא הפרה את הזכויות על שבעה פטנטים שלה.

המנטרה החדשה בקונגרס היא "גדול זה רע" והמחוקקים מציבים את ענקי וול סטריט, כסיטיגרופ או ג'יי פי מורגן על הכוונות שלהם, מדווח "פוליטיקו", אתר אינטרנט בעל השפעה רבה בוושינגטון. דמוקרטים ורפובליקנים, שמרנים וליברלים, שותפים לדעה שמתן אור ירוק לבנקים לספק את כל השירותים לכל האנשים הביא ליצירת מוסדות גדולים מכדי לקרוס, שאיימו על יציבות המערכת הפיננסית הגלובלית ב-2008.

גולדמן זאקס ספגה הורדת תחזית רווח לרבעון הרביעי ולשנת 2010 מאנליסטית הבנקים מרדית וויטני זו הפעם השניה תוך פחות מחודש. וויטני צופה כעת שרווחי בנק ההשקעות ברבעון הרביעי יסתכמו ב-5.5 דולר למניה לעומת הערכה קודמת לרווח של 6 דולר למניה.

דויטשה בנק שורי על מזקקות הנפט

דויטשה בנק עדכן מעלה את המלצתו לחברות זיקוק הנפט, כשהוא מעלה את ההמלצה על דלק US ל"קנייה" מ"החזק".

און טראק זינקה בעשרות אחוזים תוך מחזור חריג על רקע זכייה בחוזה בהיקף 30 מיליון דולר. הכנסות מהחוזה לתוכנית הלאומית לתעודות זהות אלקטרוניות בהיקף 20 מיליון דולר יתקבלו כבר בשנת 2010. החברה קיבלה מקדמה והיא צופה תזרים מזומנים חיובי. החברה לא פרסמה את זהות המזמין בחוזה.

קמטק מינתה את ניר דרי לסמנכ"ל השיווק של החברה ואת גלעד גולן לראש חטיבת המו"פ.

טבע אשר נסחרת ברמות שיא של כל הזמנים היא בין חמש המניות המומלצות ביותר על ידי אתר ה-TheStreet.com על פי כל הפרמטרים שהציב האתר. שוק ממתינים לחשיפת התוכנית להאסטרטגית של החברה ל-5 השנים הבאות ביום ה' הקרוב.