יום תנודתי בבורסה ננעל במגמה מעורבת; כי"ל טיפסה ב-2.1%

מניות הגז מרכזות עניין: אבנר עלתה ב-2.1% וישראמקו ירדה ב-2.3% ■ טבע השילה 1.6% לקראת הכנס מחר ■ נייס זינקה ב-4.9% לאחר המלצה אוהדת של ג'ים קריימר ■ זיו סגל: אם המעו"ף יפרוץ את ה-1,166 נק' - הדרך לשיא סלולה

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת בתום יום מסחר תנודתי. לאחר שפתחה את היום (ד') בירידות של עד 0.6% במעו"ף, המדדים המובילים נסחרו בתנודתיות כשמדד המעו"ף ננעל לבסוף בעלייה של 0.1%, כאשר גם היום נרשם מחזור מסחר גבוה יחסית שהסתכם בכ-2.33 מיליארד שקל. נכון למועד סגירת הבורסה בתל אביב, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר יציבה עם נטייה לירידות שערים קלות.

"רוח גבית של חודש ינואר דחפה את מדד המעו"ף אל עבר היעד הבא שהצבנו לעלייתו: 1,166 נק'", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "המדד אפילו עלה קצת מעל הרמה הזו, לא במידה שתהפוך את הפריצה למהימנה אבל בהחלט במידה מספיקה בשביל להמחיש את נחישות הקונים. רמת ה-1,166 נק' הייתה ב-2007 רמת שיא ובהמשך רמת תמיכה שפריצתה כלפי מטה סימנה את צניחתו של המעו"ף אל מחוזות ה-630 נק'. התגברות על ההתנגדות ב-1,166 נק', אם אכן אלו הם פני הדברים, תהיה בבחינת בנייה מחודשת של הסכר שנפרץ ומכאן דרכו של המעו"ף אל השיא ההיסטורי אמורה להיות קלה".

אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג, מעריך כי למרות הציפייה לתיקון בבורסה, השוק דווקא ימשיך לעלות. לדבריו, "אחרי מהלך עליות רציף, הנטיה הטבעית של כולנו היא לצפות לתיקון משמעותי שבוודאי אורב לנו מעבר לפינה. האינדיקטורים על מצבה של הכלכלה האמריקנית יוסיפו להציג שיפור ולהפתיע גם בחודשים הקרובים, ועונת הדו"חות שבפתח תגביר את ביטחון המשקיעים ברווחיות החברות. הגידול המשמעותי במחזורי המסחר בת"א מעיד על חזרתו של הציבור לבורסה ו'הר המזומן' עדיין מחכה להיכנס ולתדלק את המשך המגמה החיובית בחודשים הקרובים. מכל בחינה אפשרית עתה הוא זמן טוב להשקעה במניות".

טבע נושמת אוויר פסגות

מבין המניות הבולטות היום, טבע ריכזה עניין לקראת כנס המשקיעים והאנליסטים שהיא תקיים מחר (ה') בארה"ב. בכירי החברה צפויים לשאת דברים והיא אמורה לספק יעדים פיננסיים עד לשנת 2015. נזכיר כי ב-2008 פרסמה טבע תוכנית חומש עד ל-2012, בה היא מסרה כי היא שואפת להגיע לרמת הכנסות של 20 מיליארד דולר ושיעור רווחיות של 20%, קרי רווח נקי של 4 מיליארד דולר. עם זאת, מאז רכשה טבע את חברת באר וחברות נוספות וההערכה היא כי טבע תציג מחר תוכנית צמיחה חדשה ומשופרת. בינתיים, המניה ממשיכה לשהות ברמת שיא. לימור גרובר מפסגות מעריכה כי נכון לסוף 2009, ההכנסות מאירופה ומשאר העולם שהוצגו בפועל נמוכות מכפי שטבע העריכה שתציג בתחילת 2008 . הסיבה לכך היא כמובן המשבר הכלכלי שלווה בשחיקה חדה של המטבעות המקומיים לעומת הדולר כמו גם שינויים בשווקים שונים שהובילו לשחיקת מחירים.

הפרשן הכלכלי של רשת CNBC, ג'יים קריימר, המליץ אתמול על מניות נייס כאשר הרבה מניות אבטחה רצות בעקבות הניסיון לפיגוע בטיסת נורת'ווסט אירליינס 253. "הגרפים והנתונים של החברה מעידים כי צפויים להגיע דברים טובים", אמר בתוכנית "Mad Money" שהוא מנחה. קריימר אמר כי הוא מאמין כי נייס תגיע לרמת ה-40 דולר וציין כי המזומנים בקופת החברה מסתכמים היום ב-500 מיליון דולר או 8 דולר למניה כך שיש לה מספיק כסף כדי להמשיך ברכישות שהיא עושה בתקופה האחרונה.

כי"ל נסחרה על רקע המשך הראלי במניות הדשנים בעקבות העלאת ההמלצה של קרדיט סוויס למניית פוטאש אתמול. פוטאש זינקה אמש בוול סטריט ביותר מ-5% ומוזאיק ביותר מ-3%. מוזאיק גם דיווחה אמש על גידול של 30% במכירות האשלג ברבעון הפיסקלי שהסתיים ב-30 בנובמבר, אך למרות זאת רווחיה נפלו ב-90%.

יחידות ההשתתפות של שותפויות הגז, ובהן, ישראמקו , דלק קידוחים , דלק אנרגיה ואבנר , המשיכו לבלוט על רקע ההמלצה החמה של יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, אשר העלה אתמול את שווי קידוח "תמר" וטען כי חברת החשמל תכפיל את הביקוש לגז טבעי.

במכתב ששלחה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ליו"ר הרשות לני"ע זוהר גושן, דורשת יחימוביץ' כי יתערב בחלוקת הדיבידנד של 1.4 מיליארד דולר בחברת פרטנר ויבדוק ניגוד עניינים. "אין זה סוד כי החלוקה האגרסיבית נועדה לאפשר לבעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון אילן בן דב לממן את רכישת החברה, אשר נעשתה במינוף. החלוקה תייצר ערך עצום ויוצא דופן לאדם אחד, עם אינטרס מיוחד אחד, אינטרס אישי, והוא בעל השליטה אילן בן-דב", כתבה יחימוביץ' במכתב.

בכלל, סקטור הנפט והגז לוכד את תשומת ליבם של משקיעים רבים בתקופה האחרונה. מניית מודיעין , אשר נסחרת ברשימת השימור, זינקה בימים האחרונים לקראת הנפקת הזכויות שתיערך בה, כאשר היום הקובע הוא מחר (ה'). צחי סולטן, מבעלי השליטה במודיעין, אמר ל"גלובס" כי אין בכוונתו לבצע "פעלול פיננסי" אלא הוא מאמין בשותפות וביכולתה לגלות נפט.

מטאלינק , המפתחת שבבים לתקשורת בפס רחב ברשתות אלחוטיות וקוויות, זינקה לאחר שהודיעה היום כי תמכור את פעילות ה-WLAN שלה לחברת Lantiq, חברת שבבים חדשה שממומנת על ידי גולדן גייט קפיטל, תמורת עד 16.9 מיליון דולר במזומן. פעילות ה-WLAN - שבבי התקשורת האלחוטית, היא הפעילות העיקרית של מטאלינק.

מבין מניות הביומד, אקסלנז זינקה לאחר שדיווחה על תוצאות בניסוי בפיבוטל. על סמך הניתוח הסופי פנתה החברה ל-FDA בבקשה לקבוע בשבועות הקרובים פגישה לקראת הגשת בקשה סופית לאישור שיווק המכשיר בארה"ב ככלי להערכת הסתברות לנזק לכבד, עוד במהלך 2010.