סעודיה מכוונת גבוה: תבנה את "מגדל הממלכה" - 1,100 מטר

חברת Skidmore, Owings and Merrill האמריקנית, שתיכננה את בורג' דובאי, מקווה לזכות במכרז לבניית "מגדל הממלכה" במרכז העיר ג'אדה ■ בתחילת השבוע דובאי השיקה את בורג' דובאי שגובהו 818 מטר

ימים ספורים לאחר השקתו של בורג' דובאי, הבניין הגבוה בעולם, היזמים של הפרויקט כבר עובדים על הדבר הבאה - בניית "מגדל הממלכה" בערב הסעודית בגובה 1 ק"מ ו-100 מטר, 300 מטר יותר גבוה מבורג' דובאי שמתנשא לגובה של 818 מטר.

חברת Skidmore, Owings and Merrill האמריקנית, שתיכננה את בורג' דובאי, מקווה לזכות במכרז לבניית "מגדל הממלכה" במרכז העיר ג'אדה. אם החברה תזכה במכרז היא תעבוד בצמוד ל-Emaar נכסים, החברה שפיתחה את בורג' דובאי. החברה תיכננה חמש מהמבנים הגבוהים בעולם.

השבוע נכח המלך עבדאללה בן עבד אל-עזיז, בטקס חנוכת אזור התעשייה החדשני, שקורא תיגר ממשי על אזורי התעשייה המפותחים במפרץ.

הנסיך הסעודי וליד בן-טלאל שעומד מאחורי המיזם וקיבל את הכינוי "הבאפט של ערביה" (על משקל לורנס איש ערב), נמצא במקום ה-22 ברשימת עשירי העולם של פורבס עם שווי של 13 מיליארד דולר. בן-טלאל הוא גם המשקיע הפרטי הגדול ביותר בבנק סיטיגרופ.

פי ההערכות, השקתו של "בורג' דובאי" השבוע, היא שדחקה במלך הסעודי לאשר את התחלת הבנייה.

בסעודיה מציבים יעד ברור - והוא הפיכתו של המגדל למרכז העסקים הגדול במזרח התיכון. מדובר בפרויקט שיתפרס על מאות אלפי קילומטרים רבועים, וצפויים להיות מושקעים בו מיליארדי דולרים.