פרויקט סולארי בהשקעה של 200 מ' ש' יוקם בקיבוץ ניר יצחק

סולארפאוור משמשת כיזמית ומבצעת של הפרויקט, ומשקיעים נוספים צפויים להיכנס לתוכו עם התקדמותו

חברת סולארפאוור היוזמת, מתכננת ומבצעת מערכות אנרגיה סולארית פוטו-וולטאיות, חתמה לאחרונה על הסכם פיתוח והקמה של פרויקט סולארי עם קיבוץ ניר יצחק, אשר במסגרתו תתקין מערכות סולאריות בהספק גדול מזה שהיה מקובל עד היום, כפי שאושר לאחרונה במסגרת התקנות למערכות בינוניות. ב

מסגרת הפרויקט, אשר ייצא לדרכו בחלקו כבר במהלך 2010, תתקין סולארפאוור מערכות בהספק כולל של כ-1 מגוואט על גבי גגות הרפתות והלולים ועד כ-9 מגוואט על קרקעות הקיבוץ.

החברה מסרה כי מערכות אלה יאפשרו לקיבוץ ליהנות מתזרים מזומנים נאה הודות למיקום הגיאוגרפי (צפון הנגב) המאופיין כבעל קרינת שמש גבוהה. הפרויקט מתוכנן לקום בשני שלבים: בשלב ראשון יוקמו מערכות על גבי גגות מבנים חקלאיים, ובשלב שני תוקם מערכת גדולה על האדמות החקלאיות של הקיבוץ.

סולארפאוור משמשת כיזמית ומבצעת של הפרויקט, ומשקיעים נוספים צפויים להיכנס לתוכו עם התקדמותו.

לדברי אבינועם לוי, מנכ"ל משותף בחברת סולארפאוור: "חברת סולארפאוור ממשיכה את התנופה בה החלה מלפני כ-7 שנים ונכנסת בצעדים גדולים לתוך הפרויקטים שבמסגרת ההסדרה לתחנות סולאריות בינוניות. פרויקט דגל זה מאופיין בשילוב יכולות וטכנולוגיות שונות. אנו גאים כי נבחרנו ע"י קיבוץ ניר יצחק להוביל את חזון האנרגיה הירוקה באזורו".

הנהלת קיבוץ ניר יצחק :"אנחנו גאים להוביל את תחום האנרגיה הסולארית באזור הנגב המערבי ורואים בפרויקט חלק מהמאמצים הכלל עולמיים לשימור האקלים".