חברת החשמל מחלקת בונוסים לעובדי מחלקת הכספים

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה, שלא פורסמה, עוררה תרעומת בקרב עובדים אחרים בחברה ■ הנוהג לתגמל על עמידה ביעדים הופסק בחברה לפני שנים, בין היתר על-רקע מצבה הכספי הקשה ■ החברה פירסמה את הדו"חות באיחור של כ-4 חודשים ולאחר שקיבלה 2 ארכות מהרשות לני"ע

הנהלת חברת החשמל החליטה לחלק בונוס מיוחד לעובדי מחלקת הנהלת חשבונות בחברה, כפרס על עבודתם לתיקון הדו"חות הכספיים של החברה, כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה לחלק את הבונוסים, שלא פורסמה, עוררה תרעומת בקרב עובדים אחרים בחברה. לדבריהם "יש עובדים רבים בחברה שעומדים ביעדים ולא מקבלים בונוסים. עובדי הנהלת החשבונות לא עבדו בהתנדבות, הם קיבלו שכר מלא עבור עבודתם כולל התוספות בגין שעות נוספות". דובר חברת החשמל סרב להגיב לפניית "גלובס" בעניין.

ההחלטה לחלק את הבונוסים נחשבת לחריגה בחברה. הנוהג לתגמל על עמידה ביעדים הופסק לפני מספר שנים בין היתר על-רקע מצבה הכספי הקשה של החברה. בנוסף, מתח בעבר מבקר המדינה אליעזר גולדברג ביקורת קשה על מתן תמריצים בגין עמידה ביעדים לעובדים.

חברת חשמל נאלצה לתקן את דוחות הרבעון השני של 2009 לאחר שבדיקות של רואי חשבון מטעמה העלו כי שיטת החישוב של מחויבויותיה הפנסיוניות בשנים האחרונות התבססה על הנחות אקטואריות שגויות. כתוצאה משיטת החישוב השגויה "נופחו" ההתחייבויות לקרן הפנסיה של העובדים בלמעלה מ-8 מיליארד שקל.

החברה הייתה אמורה לפרסם את הדו"חות המתוקנים ב-31 באוגוסט אך קיבלה שתי דחיות מהרשות לניירות ערך. הדו"חות המתוקנים אושרו לבסוף עם פקיעת המועד האחרון והוגשו לרשות ניירות ב-27 בדצמבר 2009 בשעה 6:00. גורמים בהנהלת החברה אמרו אז כי העבודה על תיקון הדו"חות הכספיים נמשכה כל סוף השבוע.