מניות השירותים שפיטר לינץ' אוהב

אסטרטגיית לינץ', אחד מענקי ניהול קרנות הנאמנות, שהניבה השנה 45.5%, אוהבת חברות שירותים שמצליחות לשלוט בעלויות שלהן

ה"ניו יורק טיימס" דיווח באחרונה על הפופולאריות של עובדים זמניים, כחלק ממאמציהן של חברות לשלוט בעלויות שלהן. הטיימס התייחס לרתיעתן של חברות משכירת עובדים במשרה מלאה. בדרך כלל, כשמיתון מסתיים, המעסיקים שוכרים עובדים זמניים לכמה חודשים. וכאשר ההבראה מתבססת, ומנהלי החברות ובעליהן חשים בטוחים יותר, הם עוברים לשכירת כוח אדם קבוע.

המעבר הזה עדיין לא התרחש. למעשה, השימוש בעובדים זמניים הוא חלק ממגמה רחבה יותר. החברות שוכרות יועצים ומוציאות שירותים למיקור חוץ מאותן הסיבות שהן מסתמכות על עובדים זמניים - הן מנסות לרסן את העלויות על ידי מזעור הוצאות התקורה, מבלי לפגוע ביכולת הצמיחה של העסק.

מסיבה זו, חיפשתי מניות של חברות שירותים שנראה שהן יכולות ליהנות מרצונן לשלוט בעלויות שלהן. וכמובן, המניות הללו צריכות גם לקבל ציונים גבוהים מאסטרטגיות הגורו שלי. גיליתי שאסטרטגיית פיטר לינץ' שלי, שמבוססת על כתביו של אחד מענקי ניהול קרנות הנאמנות, אוהבת את החברות הללו בעיתוי הנוכחי.

אסטרטגיית לינץ' עלתה ב-9.5% לשנה בממוצע מאז שהתחלתי להשתמש בה, במחצית 2003, בהשוואה לעלייה שנתית ממוצעת של 1.5% למדד 500 S&P. השנה רשם תיק המניות הפועל באסטרטגיית לינץ' תשואה מרשימה של 45.5%, כמעט כפליים תשואת ה- S&P, 23.3%. בקיצור, זו אסטרטגיה ששווה להקשיב לה, והנה ארבע חברות שהיא מעניקה להן ציונים גבוהים.

Administaff

Administaff (סימול: ASF), מספקת מגוון רחב של שירותי משאבי אנוש לחברות קטנות ובינוניות, כולל מיון מועמדים ושכירתם, מעקב מקצועי אחרי עובדים וביטוחי בריאות ופנסיה. למעשה, היא יכולה לספק לחברות קטנות שירותי משאבי אנוש ברמה של חברות גדולות.

אסטרטגיית לינץ' מעניקה לחברה ציונים גבוהים. האסטרטגיה ידועה בעיקר בחישוב "מכפיל הצמיחה", P/E/G, שמחלק את מכפיל הרווח בצמיחת הרווח למניה, ומודד כמה משלם המשקיע תמורת צמיחה. מכפיל הצמיחה הזה לא צריך להיות גבוה מ-1. מכפיל הרווח של החברה הוא 20.9 וקצב הצמיחה של הרווח למניה הוא 22.9% (בהתבסס על ממוצעי שלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות), ולכן ה- P/E/Gשלה הוא 0.91, כמו שלינץ' אוהב.

יתרון נוסף שלה הוא חוב נמוך. ליתר דיוק, לחברה אין חובות, מה שנחשב לפלוס גדול באסטרטגיית לינץ'.

AECOM

AECOM טכנולוג'י (סימול: ACM) מספקת מגוון רחב של שירותי תמיכה טכנית וניהולית, כולל ניהול ותכנון מיזמי בנייה גדולים ותחזוקת מתקנים בחו"ל. ממוצע צמיחת הרווח שלה למניה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות הוא 22.57%, מכפיל הרווח שלה הוא 16.02, ולכן היא נהנית מ-P/E/G טוב מאוד של 0.71. החוב נמוך, 9.9% מהון המניות, הוא עוד פלוס חשוב.

ADP

אוטומייטד דאטה פרוססינג (סימול: ADP) היא חברת מיקור חוץ קלאסית, שמספקת שירותי משאבי אנוש לחברות. השירות הידוע ביותר שלה הוא משכורות, שכולל את התשלומים לעובדים, תשלומי המסים לממשל ושירותים נלווים נוספים.

קצב צמיחת הרווח למניה, על פי ממוצעי שלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות, הוא 17.47%. חברות ששיעורי צמיחת הרווח שלהן הם 10%-19% מנותחות על בסיס P/E/G מנוכה תשואה, ומכפיל הצמיחה הזה של ADP הוא 0.78 חזק. החוב קרוב לאפס.

פורסטר ריסרץ'

פורסטר ריסרץ' (סימול: FORR) שמספקת שירותי טכנולוגיה וייעוץ. הרווח למניה בשלוש, ארבע וחמש השנים האחרונות צמח בממוצע בקצב מהיר במיוחד של 48.23%. עם מכפיל רווח של 26.4, מכפיל הצמיחה של פורסטר מרשים במיוחד, 0.55. וכמו יתר שלוש החברות שהזכרתי, החוב אינו בעיה (אין לה חוב).

ג'ון פ. ריס הוא מנכ"ל Validea.com, חברת מחקר השקעות, מייסד Validea ניהול הון ומנהל קרן הגידור Validea. ריס הוא מחבר-שותף של רב המכר "הגורואים של השוק: אסטרטגיות השקעה במניות מהטובים ביותר בוול-סטריט"

33