טכנולוגיה חדשה מדיסני: כל התכנים מכל הפלטפורמות במקום אחד

ענקית הבידור חשפה טכנולוגיה שנקראת KeyChest, שתאפשר לצרכנים לרכוש סרטים ותוכניות טלוויזיה ממספר ספקים, לאחסנם על גבי שרתים חיצוניים ולצפות בהם בפלטפורמות שונות, על-פי בחירתם

ענקית הבידור וולט דיסני חשפה אתמול (ג') טכנולוגיה חדשה שפיתחה, לשם צריכה של תכנים בידוריים באמצעות פלטפורמות שונות.

הטכנולוגיה, שנקראת KeyChest, תאפשר לצרכנים לרכוש סרטים ותוכניות טלוויזיה ממספר ספקים, לאחסנם על-גבי שרתים חיצוניים ולצפות בהם בפלטפורמות שונות, על-פי בחירתם, החל מטלוויזיה וכלה במחשבים ומכשירים סלולריים.

למעשה, הטכנולוגיה היא מעין ספרייה וירטואלית של תכנים, שהמשתמשים יכולים לרכוש את המפתח אליה, שיאפשר להם גישה קבועה לתכנים האלו. המשתמשים לא יצטרכו להוריד את התכנים הללו, מאחר והם למעשה עדיין יימצאו אצל ספק השירות, כלומר חברת הכבלים או הסלולר.

החברה מסרה כי היא מתכוונת לשווק את הטכנולוגיה הן בארה"ב והן מחוצה לה, וכי חברות נוספות צפויות להשתתף במיזם. דובר מטעם דיסני אמר כי "הדיונים בנושא יתפסו תאוצה בתערוכת האלקטרוניקה CES, שנפתחת מחר בלאס וגאס". לדבריו, החברה מקיימת כבר מספר חודשים מגעים עם מספר חברות תקשורת.

מדיסני נמסר כי השקת הטכנולוגיה צפויה להתבצע עד תום השנה הנוכחית. החברה מסרה עוד כי צד שלישי צפוי להפעיל את השירות, וכי היא מצפה כי ספקיות תוכן נוספות מלבדה יציעו את מרכולתן באמצעותו.

גורמים בחברה אמרו שהטכנולוגיה פותחה כדי לפתור את בעיית נפח האחסון הקיימת במכשירים שונים, ולאפשר לצרכנים גישה לתכנים באמצעות פלטפורמות שונות, מבלי שמגבלה זו תמנע זאת מהם.

בדיסני הדגישו כי הם לא מתכוונים להפוך את KeyChest לטכנולוגיה בלעדית להפצת תכנים של החברה. "הרעיון הוא להפוך את כל הסרטים שצרכנים יכולים לרכוש לזמינים באמצעות השירות", אמרה קלי סאמרס, סגנית נשיא דיסני להפצה דיגיטלית. לדבריה, "אם אלו יהיו רק סרטים של דיסני, אז השירות לא יהיה אטרקטיבי מספיק".

הצגת הטכנולוגיה החדשה באה על רקע חשיפת נתוני המכירות המאכזבים של סרטי DVD ובלו-ריי, שהיקפן הצטמצם בכ-13% במהלך 2009. לעומת זאת, היקף המכירות המקוונות של סרטים גדל מ-150 מיליון דולר ל-250 מיליון דולר.