לא רק iPhone: החברות הישראליות מגלות את חנות האפליקציות של נוקיה

בחנות האפליקציות OVI של יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם קיימות כ-10,000 אפליקציות, לעומת 110 אלף בחנות App Store של אפל

בשבועות האחרונים היינו עדים למתקפה של חברות ישראליות שפיתחו אפליקציות לחנות היישומים של האייפון, עם נחיתתו בארץ לפני חודש. אבל נראה שהחברות הישראליות מתחילות לגלות גם חנויות אפליקציות של חברות מתחרות ועל הפרק נמצאת נוקיה עם חנות ה-OVI שלה (שער בפינית).

נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, נמצאת הרחק מאחור עם חנות האפליקציות - בעוד ב-OVI קיימות כ-10,000 אפליקציות, בחנות App Store של אפל, יש 110 אלף אפליקציות שונות.

עד לאחרונה, קשה היה למצוא אפליקציות ישראליות רבות ב-OVI, אבל כאמור נראה כי נרשמת התעוררות בתחום. אחת האפליקציות הפופולריות בתקופה האחרונה היתה של תוכנית "האח הגדול", שקידמה יבואנית נוקיה בישראל, חברת יורוקום, שגם פיתחה אותה. יורוקום פועלת לקידום OVI בקמפיינים שיווקים שונים באחרונה ואף פיתחה בשיתוף פעולה אפליקציות ל"גלובס", וואלה, נענע 10, nrg של מעריב וכן לאתר של קשת mako.

גם פורטל הספורט ONE פיתח באחרונה אפליקציה המאפשרת לקבל עדכונים שוטפי ממערכת החדשות של האתר. היישום מציג את כל תוצאות המשחקים בזמן אמת ממגוון ליגות בארץ ובעולם בענפי הספורט השונים.

"אנו נמצאים בתהליך של אפיון ופיתוח של אפליקציות נוספות לחנות Ovi עבור לקוחותינו", אומר יוני פרידמן, מנכ"ל Mobile1 האחראית על פיתוח האפליקציה. יש לציין כי החברה הוציאה בתחילת החודש, אפליקציה דומה ל-App Store של אפל.