המשטרה: האחים סודמי ביצעו יחד את רצח לאון קלנטרוב בן ה-7

מעצרם של התאומים נאור ואדיר סודמי הוארך ב-8 ימים ■ ההגנה העבירה מכתב תלונה למח"ש, בו התלוננו החשודים על השפלות ואיומים מצד החוקרים ■ ביהמ"ש קבע כי האחים יישלחו לבדיקה פסיכיאטרית נוספת

פרשת רצח הילד בבני-עי"ש: בית משפט השלום בקריית-גת האריך היום (ה') ב-8 ימים את מעצרם של התאומים נאור ואדיר סודמי, החשודים ברצח לאון קלנטרוב בן ה-7. השניים שוהים במעצר מאז יום חמישי שעבר בלילה, אז נמצאה גופת לאון הקטן מתחת למיטה בביתם, כשפיו חסום בנייר דבק.

חשודים באותה מידה

לדברי החוקרים, שני האחים חשודים ברצח באותה מידה, ונראה כי הם ביצעו יחד את הרצח. בליל המעצר נלקחו דגימות DNA מכל הנוכחים בבית משפחת סודמי. במקביל מנסים החוקרים ליצור קשר עם ילדים נוספים שדיווחו על הטרדות מצד החשודים.

השופט ציין כי קיים חשד סביר הקושר את האחים סודמי לרצח לאון קלנטרוב ז"ל, ולמעשים מגונים שביצעו על-פי החשד בילדים נוספים. לדבריו, קיימות ראיות של ממש נגד האחים כדי להאריך את מעצרם, בנוסף לראיות קבילות המצביעות על חשד סביר לביצוע העבירות.

בנוסף עולה מהדיון כי גם היום, כשבוע לאחר הרצח, עדיין לא הגיע חוות-דעת סופית מהמכון הפתולוגי. לטענת החוקרים, הם מזרזים את המכון הפתולוגי להגיע לחוות-דעת סופית על מנת שיוכלו להטיח אותה בנאשמים, והצפי הוא כי היא תתקבל בתוך 3 ימים. העיכוב בתוצאות הבדיקות הפתולוגיות נובע מהצורך בביצוע בדיקות נוספות בממצאים שנלקחו מגופת הקטין, על מנת לגבש חוות-דעת מקצועית.

האחים: החוקרים התעללו בנו

למרות ההתקדמות בחקירה, המשטרה עדיין נתקלת בקשיים בתהליך איסוף הראיות. בדיון שנערך היום ביקשו החוקרים לחקור את אדיר על מעשים מגונים שביצע לכאורה בילדים אחרים. בתגובה ענה אדיר כי הוא נחקר על כך כבר אתמול ולא מסר שום מידע על כך.

נוכח העובדה שהחשודים מוגדרים כסובלים מפיגור, חקירת הפרשה מתנהלת על-ידי חוקרים מיוחדים של משרד העבודה והרווחה.

פרקליטם של האחים העביר מכתב תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, שבו התלוננו החשודים על השפלות, איומים והתקפות שגרמו להם לחבלות. "מדובר באנשים עם מוגבלויות, ויש להתחשב בכך", אמר עורך דינם.

החוקר מצדו אישר כי במהלך המעצר נעשה שימוש בכוח, אבל לגבי התלונה של האחים - ציין כי הנושא ייבדק.

בדיקה פסיכיאטרית נוספת

בתוך כך, בית המשפט קבע היום כי האחים סודמי יישלחו לבדיקה פסיכיאטרית נוספת לקביעת כשירותם לעמוד לדין, זאת חרף התנגדות המשטרה. המשטרה טענה כי האחים נבדקו כבר ביום מאסרם, אך לבסוף החליט השופט לשלוח אותם פעם נוספת לבדיקה.

"חיוני ודרוש לבצע בדיקה פסיכיאטרית לאחים, שכן המצב הנפשי, שהוא גם כך בעייתי, הוחמר כתוצאה מהפרשה", ציין עורך דינם ירון פורר. לדבריו, תוצאות בדיקה שכזו עלולה להשפיע על מיקום המעצר ועל האופן שבו יבוצע.

ניסיון הצתה בבית משפחת סודמי

אמש (ד') ניסו אלמונים להצית את בית משפחת התאומים סודמי. ככל הנראה מדובר בנסיון שלא צלח להצית את הבית כולו. האירוע התרחש יום אחד בלבד אחרי שעזבה משפחת סודמי את ביתה ביישוב מחשש שינסו לפגוע בה.

המצית האלמוני שפך חומר דליק מסביב לגדר הבית והצית אותו. אחד השכנים הבחין בנעשה ומיהר לכבות את הדליקה, עוד בטרם הגיעו למקום כוחות כיבוי האש.

המפכ"ל: המשטרה פעלה כשורה

מותו של הילד בן ה-7 מהיישוב בני-עי"ש העלה תלונות רבות מצד התושבים על כך שהרשויות ידעו על מעשי האחים ולא עשו די כדי למנוע מהם לפגוע בילדים. נוסף לרשויות החוק, עולות טענות קשות כלפי מערכת החינוך שלא דיווחה על מעשי האחים, שהיו מוכרים ביישוב.

בעקבות הטענות על אזלת-יד מצד המשטרה בטיפול באחים סודמי, התייחס השבוע מפכ"ל המשטרה לרצח ואמר "במקרה הטראגי של רצח הילד בבני-עי"ש השוטרים פעלו כשורה בנסיבות האירוע, ולא ניתן היה לבצע פעילות אכיפתית מקדימה".

"החוקרים בתחנת קריית-מלאכי עשו עבודה מקצועית בטיפול תלונה שהוגשה לפני חודש", הוסיף המפכ"ל. "ישנם פערים מול משרדי ממשלה אחרים, וצריך לטפל בהם לאורך זמן על מנת למנוע עד כמה שניתן מקרים קשים בעתיד".