דן חלוץ: "כדאי להתפכח מהציפייה לשקט אצלנו - זה לא יקרה"

הרמטכ"ל לשעבר בראיון בערוץ 2: "10 פצצות המרגמה שנורו היום מעזה מבטאות את תופעת סיר הלחץ והתסכול ששוררת שם" ■ על סוגיית מכתבי האיום: "צריכים להיות יראים שלא יתרחש משהו שדומה למה שקרה עם יצחק רבין"

הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, אמר היום (ה') כי "כדאי מאוד להתפכח מהציפייה לשקט אצלנו - זה לא יקרה, אנחנו לא שוויץ". בראיון בתוכנית "שש עם" בערוץ 2, חלוץ התייחס גם לירי של 10 פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל היום, וכן למכתבי האיום שמקבלים לאחרונה בכירים בישראל על רקע המדיניות הממשלתית על הבנייה בהתנחלויות.

"10 פצצות המרגמה שנורו היום מבטאות את תופעת סיר הלחץ ששוררת בעזה", אמר חלוץ. "הם חסומים שם מדרום וממזרח והתסכול שלהם מתבטא בירי, אבל להסיק מכך על ההרתעה של צה"ל ממש לא נכון", אמר.

חלוץ אומר כי "מבצע עופרת יצוקה לפני שנה בדיוק אכן עשה את שלו, וההרתעה קיימת - נרשמה ירידה דרמטית ודרסטית בהיקף הירי מכיוון הרצועה ומתאר החיים בדרום השתפר מאוד".

לגבי סוגיית מכתבי האיום שקיבלו בתקופה האחרונה שר הביטחון אהוד ברק ומפכ"ל המשטרה דודי כהן, חלוץ אומר כי כחברה דמוקרטית עלינו להגן על עצמנו ולחפור עמוק כדי לגלות את שורשי הבעיה הזו ואת העומדים מאחוריה.

להערכתו, אין קשר בין סוגיית הסרבנות לבין מכתבי האיום - הוא לא מאמין כי אותם סרבנים או אלה שמעודדים סרבנות כתבו את המכתבים, אלא גורמים בודדים של הימין הקיצוני.

חלוץ טוען כי סוגיית המכתבים לא נוגעת לפרסונות - "לא משנה למי הם מיועדים, אנחנו באופן כללי צריכים להיות מודאגים בתור אוכלוסיה, צריכים להיות יראים שלא יתרחש משהו שדומה למה שקרה עם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין".

עם זאת, אמר חלוץ, "יש לקחת את הדברים בפרופורציות - המכתבים מבטאים הלך רוח קיצוני, של גורמים בודדים, אך עלינו לפעול כדי שהם לא יתרחבו".