קמהדע קיבלה הזמנות בברזיל בסכום של כ-15 מיליון שקל ב-2010

ההזמנות - לתרופת ה-AAT בחולים הסובלים מנפחת תורשתית ולחיסונים נגד מחלת דם בעוברים ■ קמהדע רואה את השוק האמריקני כשוק היעד המרכזי למכירת התרופה

לאחר שקיבלה את אישור רשות הבריאות הברזילאית לשיווק תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול בנפחת תורשתית, מודיעה היום (א') קמהדע כי קיבלה הזמנות יצוא למוצריה לברזיל, כולל לתרופת ה-AAT בחולים הסובלים מחוסר גנטי בחלבון אלפא 1 אנטיטריפסין, הגורם למחלת ריאות קשה (אמפיזמה או נפחת תורשתית) ולחיסונים נגד מחלת דם בעוברים.

החברה מעריכה כי בעקבות ההזמנות שהתקבלו, יסתכמו מכירות החברה בברזיל בסכום כולל של כ-15 מיליון שקל במהלך שנת 2010.

נזכיר כי קמהדע ציינה בדיווח מסוף אוקטובר 2009 כי שוק היעד המרכזי למכירת התרופה הוא השוק האמריקני, ולהערכתה, במהלך המחצית השנייה של 2010 היא תוכל להתחיל במכירתה בשוק זה, על בסיס אישור מינהל המזון והתרופות ה-FDA הצפוי להתקבל ברבעון השני של 2010.

לשם כך, קמהדע התקשרה לאחרונה בהסכם אסטרטגי עם מפיץ אמריקני גדול, שהתחייב למכירות ראשונות בהיקף מינימלי של 15 מיליון דולר. קמהדע והמפיץ האמריקני מעריכים כי המכירות הצפויות יהיו גבוהות יותר, ועשויות להגיע בהמשך לעשרות מיליוני דולרים בשנה. בנוסף לשווקים בארה"ב וברזיל, ממשיכה קמהדע בתהליכים לרישום התרופה גם במדינות נוספות בעולם.

דוד צור, מנכ"ל החברה, ציין כי "המכירות בברזיל של תרופת ה-AAT בעירוי פותחות בפני החברה שוק פוטנציאלי גדול. העובדה שקמהדע פועלת בהצלחה בברזיל במכירת מוצריה הייחודיים, מהווה מנוף להמשך פיתוח עיסקי ומכירות בשוק הגדול ביותר באמריקה הלטינית. קמהדע צופה שרישוי התרופה בארה"ב יתקבל במהלך המחצית הראשונה של 2010 ותחילת המכירות תתאפשר כבר במחצית השנייה של 2010".