נשיא לה"ב: "הצדק לא חשוב לרשות המסים - העיקר הכסף"

עו"ד יהודה טלמון: "ברשות המסים לא הלכו ולו צעד אחד קטן לכיוונם של העצמאים בישראל"

"כנראה שהצדק לא חשוב לרשות המסים - העיקר הכסף", כך אומר עו"ד יהודה טלמון, נשיא לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים בישראל), בעקבות פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין ראשי לה"ב לראשי רשות המסים, בה נדונו נושאים שונים, בהם פיצויי פיטורים לעצמאים, פחת מואץ במגזר נותני השירותים במטרה לעודד את הצריכה המקומית, שינוי בנוסחת ההכרה בהוצאות רכב לעצמאים ועוד.

לדברי טלמון, "לצערי, הפגישה איכזבה מאד, אך ממש לא הפתיעה. כמו בפעמים אחרות בעבר, ברשות המסים לא הלכו ולו צעד אחד קטן לכיוונם של העצמאים בישראל. לא ייתכן שיוזמות חשובות ביותר, העוסקות בזכויות הבסיסיות שהעצמאים ראויים וזכאים להן, יזכו להתייחסות שאינה יוצרת פתרונות לאפליה הקיימת כנגד העצמאים בישראל".

טלמון הביע תמיהה על כך שבעוד העצמאים בישראל הם מגזר הסופג גזירות כלכליות שונות "הנוחתות על ראשו חדשות לבקרים", הרי שאין בכוחו להגיע לשום תוצאות בהידברות פשוטה עם ראשי רשות המסים.

לדברי טלמון, "לצערם של העצמאים, גם ההירתמות למהלך פנסיה חובה לשכירים העובדים אצלם וגם התמיכה במהלך החלת פנסיה חובה לגבי העצמאים - אינם גורמים לרשות המיסים לבצע איזשהו שינוי שיש בו משום התחשבות בעצמאים".

לאור זאת, אמר טלמון, אין ללה"ב ברירה אלא לפעול במישור הציבורי ו"להשפיע על הכנסת לעשות את הצדק הדרוש ולהשוות את הזכויות הסוציאליות של העצמאיים לאלה של השכירים בישראל".