אוסקר גרוס: "הייתה 'קניית יתר' של השווקים המתעוררים"

פיטר ליונס, אנליסט הטלקומניקציה של אוסקר גרוס, מעניק המלצת "קנייה" לאמריקה מוביל המקסיקנית ו-NETC הברזילאית ■ "ב-2010 היצמדות למדדים לא תספיק; יש לבחור מניות בקפידה"

חברת הברוקרים אוסקר גרוס, הסוקרת בין השאר את ענף הטלקומניקציה בדרום אמריקה, העניקה המלצת "קנייה" למניית NETC ומניית אמריקה מוביל והמלצת "החזק" ל-VIVO.

פיטר ליונס, אנליסט הטלקומניקציה של אוסקר גרוס, אמר בראיון ל"גלובס" כי בשלב זה, אנשים התלהבו יותר מדי מהשווקים המתעוררים. "יותר מדי כסף חדש זרם לשווקים האלה, גם מצידה של ישראל. אני חושב שהייתה 'קניית יתר' של אפיקי השווקים המתעוררים".

"באשר ל-2010 אני לא חושב שקניית ETF על ברזיל תעשה את העבודה. בחירת מניות ספציפיות תהיה האסטרטגיה הנכונה. המגמה הנוכחית לא תמשיך לאורך זמן. אני חושב שהמשקיעים צריכים לבחור מניות בקפידה, על בסיס פונדמנטלי ולא להיצמד למדדים".

מניית VIVO עליה המליץ לוינס ב-2009 עלתה מ-10 דולר עד 33 דולר, אך כעת, כאמור, הוא הוריד את ההמלצה ל"החזק".

ל-NETC העניק לוינס המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 15 דולר. האנליסט מציין כי מדובר בחברה עם צמיחה בריאה ומאזן חזק. ברבעון השלישי הכנסות NETC עלו ב-26% וה-EBITDA עלה ב-30%. בסוף 2010 לוינס צופה כי החברה תציג צמיחה של 20% בהכנסות, וגידול EBITDA של 25%.

לוינס ציין כי ענף הטלוויזיה בתשלום צפוי לצמוח, ולהיטיב עם NETC ולכן מומלץ להשקיע במניה הזאת. "חייבים להיות סלקטיביים, כי המומנטום הכללי של השווקים המתעוררים צפוי להאט", מזכיר לוינס.

בנוסף לכך האנליסט של אוסקר גרוס מציין לטובה את אמריקה מוביל ומעניק לה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 57 דולר למניה. המחיר הנוכחי עומד על 49, כך שאם התחזית שלו תתממש, מדובר בעלייה של 15%. "מדובר בתחזית שמרנית והגיונית", אומר לוינס.

לוינס מסביר כי אמריקה מוביל חשופה לכל אמריקה הלטינית ולא רק לברזיל. ובהשוואה למתחרים, תזרים המזומנים שלה גבוה יותר, והחוב קטן יחסית. "אמריקה מוביל מבצעת מהלך חשוב ביותר - היא החלה להתמקד בלקוחות עם הכנסות גבוהות יותר. היא עברה למנויים המשלמים על בסיס חודשי ומוציאים פי 5 מהלקוחות העניים יותר המשלמים מראש.

לוינס מציין כי אמריקה מוביל מתחרה בעיקר עם טלפוניקה. אך החוב שלה נמוך יותר, ההכנסות גבוהות יותר וכך גם תזרים המזומנים וה-EBITDA.

"הם שמרו על רמת השקעה גבוהה. לטלפוניקה אין את תזרים המזומנים הדרוש כדי להגדיל את ההשקעות בתשתיות וחומרי גלם. אמריקה מוביל עושה צעד חשוב לעבר הלקוחות בעלי ההכנסות הגבוהות שיוציאו יותר אך גם ידרשו שירות טוב יותר. כבר עכשיו הם משתמשים במכשירי דור 3 ובעתיד אין ספק כי הם ידרשו את דור 4".

NETC הברזילאית, עוסקת בשירותי אינטרנט בפס רחב, ומותחת מהם את שוק הטלקום לשירותי טלוויזיה בתשלום, כולל Pay Per View ושידורי כבלים. היא פועלת ב-44 ערים בברזיל, כולל סאו פאולו וריו דה ז'נרו, הגדולות במדינה. יש לה מעל 2.5 מיליון לקוחות שמשלמים על צפייה בטלוויזיה, כ-1.5 מיליון שירותי פס רחב ועוד חצי מיליון מנויי טלפוניה. הכבלים האופטיים שהניחה החברה מגיעים לכ-7 מיליון בתים.

אמריקה מוביל המקסיקנית היא חברת הסלולר הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. היא עוסקת בשירותי תקשורת נייחת וסלולרית, תחת המותגים טלסל, קלארו, CTI, קומסטל, קודטל ואחרים. בנוסף, היא מספקת שירותי Voice, דאטה, אינטרנט, PTT ואקססוריז, כמו אוזניות וסוללות. יש לה קרוב ל-150 מיליון לקוחות במקסיקו, ברזיל, אגנטינה, פרגוואי, אורוגוואי, צ'ילה, קולומביה, שמונה מדינות נוספות במרכז ודרום אמריקה וכן בארה"ב.