שבב של תקוה: ויזאייר מגייסת 8.7 מ' ד'; מקווה לעבור השנה לאיזון

מפתחת השבבים לתקשורת אלחוטית גייסה עד היום כ-79 מיליון דולר ■ את ויזאייר הקימו בשנת 2001 דוד יעיש, שמשמש כמנכ"ל שלה; והאחים יהודה וזהר זיסאפל, והיא חלק מקבוצת רד

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית, תערוכת CES, בלאס וגאס הדגישה את הטכנולוגיות הקיימות להעברת תקשורת אלחוטית בין המחשב לטלוויזיה. גם חברות הסטארט-אפ שפועלות בתחום, מרגישות את הגידול בעניין ובביקושים.

חברת Wisair, שמפתחת שבבי תקשורת להעברת תוכן באמצעות פרוטוקול USB אלחוטי (WUSB), ניצלה את הפופולריות הזו כדי לבצע סבב גיוס נוסף. החברה דיווחה בסוף השבוע לרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC), כי היא השלימה גיוס של 5.7 מיליון דולר ממשקיעיה הקיימים.

עוד חברה של הזיסאפלים

סבב הגיוס של ויזאייר מתווסף לרשימה ארוכה של השקעות בחברה. הגיוס, שאמור לכלול בנוסף גם הלוואה של 3 מיליון דולר, מתווסף ל-70 מיליון דולר שגייסה החברה מאז הוקמה.

רשימת המשקיעים בחברה כוללת את קרן SGE Susquehanna Growth) Equity), קרן ההון סיכון האירופית Advent והקרנות היפניות Bridger (חלק מ-Nikko Antfactory) ו-Yasuda. בנוסף השקיעו בחברה ורטקס, APAX, תמר ואינטל קפיטל.

את ויזאייר הקימו בשנת 2001 דוד יעיש, שמשמש כמנכ"ל שלה; והאחים יהודה וזהר זיסאפל, והיא חלק מקבוצת רד. הפתרון של החברה הוא מערכת שמאפשרת העברת תוכן במהירות, שלטענתה יכולה להגיע ל-480Mb בשנייה.

היתרון שלה הוא ביכולת להפחית עלויות וגודל בעקבות אינטגרציה של שני שבבים על-גבי שבב אחד, וכן החיבור באמצעות תקן USB סטנדרטי. המוצר הלוהט שמציגה ויזאייר, מאפשר קישור בין המחשב הנייד למסכי הטלוויזיה לצורך הצגת וידיאו אונליין, או תכנים שנמצאים על המחשב.

2010: שנת הפריצה?

ויזאייר ידעה קשיים לא מעטים לאורך תקופת חייה. החברה עברה תקופה לא פשוטה עם חבלי הלידה של תקן ה-UWB (Ultra Wide Band), שעל בסיסו פותח ה-WUSB. במשך השנתיים האחרונות קרסו חלק גדול מהחברות שפיתחו יישומים המבוססים על UWB בעולם וחלק מחברות השבבים הגדולות איבדו את האמון בטכנולוגיה זו עם התפתחות אלטרנטיבות לתקשורת אלחוטית מהירה לטווח קצר.

אולם 2010 עשויה להיות שנת הפריצה של החברה. בשנה אחרונה החלה ויזאייר להפיץ את מוצריה באמצעות ערוצי הפצה אונליין והיא מכוונת את הפתרונות שלה כך שיתאימו לאתרי הווידיאו אונליין כגון YouTube, Hulu ונטפליקס.

הגידול בביקושים לתוכן מהסוג הזה הביא את החברה למכירות של 300 אלף יחידות ב-2009. במסמך שהיא פרסמה לאחרונה, טענה החברה כי "2010 עומדת להיות שנת הצמיחה הגדולה בחיבור האלחוטי שבין המחשב הנייד לטלוויזיה".

את 2009 סיימה ויזאייר עם מכירות של מיליוני דולרים בודדים. את ההון מהגיוס הנוכחי מקווה החברה לרתום למאמציה לעמוד בביקושים הצפויים, ולעבור לאיזון כבר בשנה הנוכחית.

התקווה הגדולה של ויזאייר היא השתלבות התקן של ה-USB האלחוטי בקרב יצרני החומרה כגון דל, HP ולנובו, או לחילופין שילוב ערכת שבבים מתאימה בפתרונות שמציעה אינטל, כפי שהיה עם ה-WiFi לפני 7 שנים.