אינטרקיור מציעה לבעלי האג"ח: דחייה של שלושה תשלומי ריבית

היקף הדחייה עומד על כ-1.2 מיליון דולר ■ המועד הבא לתשלום הוא ה-31 בינואר ■ החברה הבטיחה לפעול במקביל לגיוס הון

חברת אינטרקיור , המפתחת מכשירים להורדת לחץ דם באופן לא פולשני, פרשה אמש בפני בעלי האג"ח את הצעתה להסדר החוב. לפני כשבועיים הודיעה החברה על כוונתה לנסות להגיע להסדר, לאחר שדחייה בהסכם שיווק עליו עמדה לחתום מול גורם אמריקני, ערערה את תחזית ההכנסות שלה.

אינטרקיור ביקשה מבעלי האג"ח דחייה של שלושה תשלומי ריבית חצי-שנתיים, בסכום כולל של כ-1.2 מיליון דולר. המועד הבא לתשלום הוא ה-31 בינואר.

לדברי הנהלת החברה, הדחייה תאפשר לה להמשיך בתוכניות הפיתוח העסקי שלה ובמקביל לגייס הון נוסף. אי קבלת ההסדר תהיה, לדברי מנהלי החברה, "טעות גדולה" מבחינת המשך הפיתוח ועתיד החברה, אם כי להערכתה לא תביא אותה לחדלות פירעון.

היקף קרן האג"ח שהנפיקה החברה עומד על כ-41 מיליון שקל. איגרות החוב של החברה עומדות לפירעון בשלושה תשלומים שנתיים שווים מיולי 2012 ועד יולי 2014 והן נושאות ריבית שנתית של 7.4% המשולמת פעמיים בשנה - בינואר וביולי. שני מחזיקי האג"ח הגדולים בחברה הם מיטב וילין לפידות. מלבדם מחזיקים באג"ח כלל, פסגות ו-DBM.

בחברה אין כרגע בעל מניות דומיננטי. בעלי המניות העיקריים הם קרן מדיקה (14.8%), יבואן וולבו ובעלי מכבי חיפה, יעקב שחר (14.2%), קבוצת פאלדין (13.1%), והיזמים-מנהלים בנימין וארז גביש (20.5% ביחד). באוגוסט הזרימו בעלי המניות הגדולים הלוואה של כמיליון דולר לחברה.

בעלי האג"ח תהו באסיפה אמש, מדוע אין בעלי המניות מזרימים בינתיים הון נוסף לחברה. נציגי אינטרקיור ענו כי הסדר עם בעלי האג"ח יפתח את הדלת לגיוס הון נוסף, ולא פסלו כי בעלי המניות הקיימים ישתתפו בגיוס כזה.

הנוכחים הקשיבו לתיאור התוכנית האסטרטגית של החברה, אך נותרו חלוקים בדעתם האם להסכים לדחיית תשלום הריבית הקרוב. נאמן האג"ח הוא דן אבנון ממשרד הרמטיק נאמנות.

3.5 מיליון שקל בקופה

אינטרקיור, המשווקת את מוצריה בעיקר לצרכני קצה בבריטניה וארה"ב, סבלה ב-2009 מירידה במכירותיה כתוצאה מהמשבר הכלכלי. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכרה רק בכ-12 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. הפסדי החברה בתקופה קטנו לכ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-20 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

נכון לסוף הרבעון השלישי נותרו לאינטרקיור רק כ-3.5 מיליון שקל בקופת המזומנים, וקצב שריפת המזומנים הרבעוני שלה עמד על כ-4.5 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים האחרונים העריכה אינטרקיור כי תרשום הכנסות של כ-27 מיליון שקל בשנת 2010, אולם דחייה בחתימה על אחד מהסכמי ההפצה המתוכננים עם רשת אמריקנית מובילה, חייבה כאמור את החברה לשנות את התוכניות ולהגיע לבקשת להסדר.

החברה, שבשנת 2007 גייסה מהציבור 67.6 מיליון שקל בהנפקת מניות, אופציות ואג"ח, נסחרת כיום בשווי של 16 מיליון שקל בלבד.