תוסס בחברת טמפו: מקימה מרכז לוגיסטי בנתניה בכ-70 מיליון שקל

בנוסף מימשה אופציה לרכישת מניות יקבי ברקן בכ-30 מיליון שקל ■ החברה-הבת טמפו משקאות הגישה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע לקראת הנפקת אג"ח

שתי השקעות משמעותיות לחברת המשקאות טמפו של בני הזוג ז'ק ורינה בר. החברה דיווחה על השקעה של כ-70 מיליון שקל בהקמת מרכז לוגיסטי באזור התעשייה של נתניה, סמוך למפעל החברה.

לפי הודעתה של טמפו, המרכז, שישתרע על שטח של כ-9,000 מ"ר, יהווה את בסיס פעילות ההפצה של החברה ויכלול מערכת אוטומטית לשינוע מוצרים מהמפעל אל המרל"ג. בטמפו מעריכים כי הקמת המרכז תימשך כשנתיים, והיא עשויה להתחיל עוד השנה.

חודש לאחר ביטול המרכז המסחרי

ההחלטה על השקעה בהקמת מרל"ג מגיעה כחודש לאחר שטמפו החליטה לבטל הקמת מרכז מסחרי במתחם בנתניה, בשטח בנוי של כ-5,000 מ"ר. בתחילת דצמבר הודיעה טמפו על ביטול הסכם לפיתוח הנדל"ן עם חברת בר-יהודה, לנוכח קשיים בקידום התוכנית. בהתאם לתנאי ההסכם צפויה טמפו לשלם לבר-יהודה כ-3 מיליון שקל בשל הביטול.

לצד המרכז הלוגיסטי הודיעה טמפו בתחילת השבוע על מימוש אופציה לרכישת 37.4% ממניות חברת יקבי ברקן שבשליטתה. מימוש האופציה ייעשה בהשקעה של כ-30 מיליון שקל, לפי שווי של 80 מיליון שקל ליקבי ברקן - כ-8% מעל שווי השוק הנוכחי של החברה.

במסגרת העסקה רכשה טמפו את יתרת המניות של שמואל בוקסר, יאיר לרנר וזיוית שפיר ביקבי ברקן, ולאחריה היא תחזיק בכ-83% ממניות החברה. ב-2004 רכשה טמפו מאותם 3 בעלי מניות כ-39% ממניות יקבי ברקן תמורת 6.5 מיליון דולר, והפכה למפיצה הבלעדית של מוצריה.

מתרחבת בשוק האלכוהול

הרכישה נועדה בעיקר כדי להרחיב את פעילותה של טמפו בשוק המשקאות האלכוהוליים, בנוסף לפעילותה הקיימת בייצור, יבוא והפצת משקאות קלים.

את 9 החודשים הראשונים של 2009 סיכמה טמפו עם זינוק של 27% ברווח הנקי לסך של 20.8 מיליון שקל, הודות לשיפור במכירות, צמצום בהוצאות המימון ועלייה ברווחי חברות כלולות.

בתוך כך, הגישה חברת-הבת טמפו משקאות טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך לקראת הנפקת אג"ח שבכוונתה לבצע, שהיקפה טרם נקבע.