ארד זכתה עם Actaris הצרפתית במכרז של 32 מ' ד' בהודו

תתקין ותמחשב 300 אלף מדי מים במומביי ■ מכון הייצוא: זהו מכרז ראשון בפרויקט שהוא פי 4 בגודלו ■ מנכ"ל ארד: "החברה נמצאת בשלבים סופיים של שני מכרזים נוספים בהודו"

חברת ארד קיבלה השבוע הזמנה ראשונה מחברת המים ההודית MCGM להתקנת 150 אלף מדי מים במומביי. ממכון הייצוא נמסר כי מדובר במחצית מהכמות שתספק ארד, בשווי כולל של 32 מיליון דולר. ארד זכתה במכרז יחד עם Actaris, חברת מים צרפתית מהגדולות בעולם, ואלה יתחלקו בהכנסות באופן שווה.

במכון הייצוא מציינים כי מדובר בשלב ראשון בפרויקט שהוא פי 4 בגודלו - 128 מיליון דולר, שכן חברת המים ההודית צפויה להתקין 1.2 מיליון מדי מים ברחבי העיר. ההערכות הן שארד תקבל גם את המשך הפרויקט, משום קשיים לוגיסטיים שעולים בתיאום מערכות וטכנולוגיות שונות באותה רשות מוניציפלית.

ארד נחשפה למכרז במסגרת השתתפותה בפעילות מכון הייצוא בשיתוף מנהל סחר חוץ ותוכנית ניוטק (תוכנית קידום פרויקטי וטכנולוגיות מים של התמ"ת).

דן וינטר, מנכ"ל ארד, אמר כי "הזכייה במכרז מהווה פריצת דרך בעבורנו ופותחת בפנינו שוק חדש ומלא בהזדמנויות. ארד נמצאת בשלבים סופיים של שני מכרזים נוספים בהודו, ולאור הביקושים הרבים גם שוקלת להעביר לשם חלק מהייצור של החברה". עם זאת, בחברה מבהירים כי לא מדובר בסגירת קווי ייצור בישראל ובפיטורי עובדים, אלא בהרחבת כושר הייצור להודו.

עוד מציינים בחברה כי המהלך נשקל כיוון שמסי המכס על כניסת מוצרים מסוג זה להודו הם מאוד גבוהים. משרד התמ"ת מנסה לבדוק עם ההודים אפשרות להסיר מארד את המסי המכס, אבל בינתיים בחברה חוששים לפספס מכרזים. פתרון שעלה הוא כי בשלב הראשון לפחות המודד ייוצר בהודו, זאת כיוון שהוא פריט נחושת "שלא שווה לייצר בארץ ושיש עליו מסי מכס גבוהים ", כדברי גורם בחברה.