נתניהו: להתחיל עד סוף החודש את העבודות להנחת צינור גז לחיפה

זאת למרות שלא הושג סיכום עם בעלי הקרקעות הדרוזים על הפקעת קרקעותיהם ■ להערכת גורמים המעורבים בפרויקט, ניתן יהיה להשלימו תוך שנה מרגע חידוש העבודות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הורה להתחיל עד סוף החודש את העבודות להנחת צינור הגז הטבעי לחיפה, למרות שלא הושג סיכום עם בעלי הקרקעות הדרוזים על הפקעת קרקעותיהם.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה ההחלטה התקבלה בדיון שנערך הערב בלשכתו של נתניהו ובהשתתפות השרים לביטחון פנים, התשתיות הלאומיות והגנת הסביבה, מפכ"ל המשטרה וגורמי אכיפה נוספים.

החלטתו של נתניהו מסיימת תקופה בת כשנה וחצי שבה נעצרו העבודות להנחת צינור הגז עקב מחלוקת עם בעלי הקרקעות הדרוזים שבתחומן אמורות לעבור התשתיות. הקטע הבעייתי, באורך 7.5 קילומטר בלבד, מונע את השלמת המקטע הצפוני, המיועד לחבר לצנרת הולכת הגז הארצית את תחנת הכוח הגדולה של חברת חשמל באלון תבור מצד מזרח ואת בתי הזיקוק, המפעלים ותחנות הכוח באזור מפרץ חיפה מצפון.

להערכת גורמים המעורבים בפרוייקט ניתן יהיה להשלימו תוך שנה מרגע חידוש העבודות.

בהודעה שפרסם הערב משרד ראש הממשלה נאמר כי בנוסף החליט נתניהו לקדם את סלילת המשך כביש 6 צפונה (מיקנעם לנהריה) ואת הנחת מסילת רכבת העמק (מחיפה לבית שאן) בתוואי שבו יעבור צינור הגז.