המלצות חמות בארה"ב לנובל אנרג'י

S&P ומורגן סטנלי ממליצים לקנות את המניה בעיקר בגלל חלקה בקידוח "תמר" ■ בתגובה, המניה נגעה אמש בשיא שנתי ■ מורגן סטנלי: השלכות קידוח "תמר" יבואו לידי ביטוי במניה כבר השנה

נובל אנרג'י , חברת חיפושי הנפט והגז הטבעי האמריקנית אשר שותפה גם בקידוח הגז "תמר" בחופי ישראל, זכתה אמש להמלצות חמות מצד חטיבת המחקר של S&P ובית ההשקעות מורגן סטנלי. 2 הגופים ציינו לחיוב את קידוח "תמר" כאחד הגורמים המרכזיים לאופטימיות שלהם על עתיד החברה.

ההמלצות הללו דחפו מעלה את מניות נובל אנרג'י בוול סטריט והן אף נגעו בשיא של שנה - 77.41 דולר למניה - למרות חולשה כללית במניות האנרגיה.

מורגן סטנלי העלה את ההמלצה לנובל אנרג'י ל"משקל יתר" מ"משקל שוק" עם מחיר יעד של 95 דולר למניה, כאשר בדו"ח נפרד כלכלני S&P חזרו על המלצת "קנייה" למניות החברה ומסרו כי החברה תגוון את השקעותיה ותשקיע פחות בחיפושי נפט וגז בארה"ב לטובת יותר השקעות בישראל, מפרץ מקסיקו ומערב אפריקה.

השותפות של נובל אנרג'י בקידוח "תמר" הן ישראמקו , דלק קידוחים , דלק אנרגיה ואבנר . השותפות צפויות להתחיל להפיק גז מהמאגר ב-2012, לאחר שיפתחו את השדה. עלות הפיתוח מוערכת ב-2-2.5 מיליארד דולר.

"אנו סבורים כי גיוון ההשקעות של החברה יבוא לידי ביטוי במניה בשנת 2013", כותבים האנליסטים סטיבן ריצ'רדסון, סמיר אופלנצ'ר, סטיוארט יאנג ובריאן לסקי ממורגן סטנלי. "אנו מעריכים כי עסקי הנפט והגז מחוץ לארה"ב יהוו כ-40% מהייצור של החברה, לעומת 30% היום. ישנו ויכוח בקרב המשקיעים לגבי מתי להתחיל לגלם את הקפיצה בתפוקה הצפויה ב-2012 (התחלת התפוקה ב"תמר" - ע.ב.י); אנו מאמינים כי הסיפור של 2012 יתחיל להניב פירות כבר השנה במחיר המניה".

האנליסטים מדגישים כי כמות הגז שהתגלתה ב"תמר" הינה "מרשימה" ומציינים גם את קידוח "דלית" תוך שהם מעריכים כי לאחר ביצוע הסקרים הסייסמיים, נובל אנרג'י צפויה לחדש את החיפושים בשדה זה במחצית השנייה של השנה.