האגו ניצח את ערוץ 10: ועדת הכלכלה פוזרה ללא החלטה

(עדכון) - הוועדה התפזרה לאחר שחה"כ כרמל שאמה ונחמן שי סירבו לתמוך בהצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 - זאת אם הצעת החוק הפרטית שיזמו לא תאוחד עם הצעת החוק הממשלתית

האגו ניצח את ערוץ 10: ועדת הכלכלה של הכנסת התפזרה לאחר שחברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה) סירבו לתמוך בהצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 - זאת אם הצעת החוק הפרטית שיזמו לא תאוחד עם הצעת החוק הממשלתית והם יהיו חתומים עליה.

הוועדה תשוב להתכנס לאחר דיוני המליאה היום (ד') לקראת הערב. הדיונים עצמם מוצו, והצעת החוק עומדת כעת רק בפני הצבעה. בשעה זו נועדים חה"כ שאמה ושי עם השר משה כחלון למציאת פיתרון.

נזכיר כי חברי הכנסת שאמה ושי יזמו הצעת חוק פרטית משלהם להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים נוספות עד 2012. במקביל לכך הוביל שר התקשורת משה כחלון הצעת חוק ממשלתית להארכת זיכיון הערוץ, והיא זו שנידונה בוועדת הכלכלה.

היום, עם מיצוי הדיונים וההצבעה על כל הסעיפים, ביקשו השניים לאחד את הצעתם עם זו הממשלתית. משסירב יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס לבקשתם, הבהיר ח"כ שאמה כי אין בכוונתו לתמוך בעמדת הקואליציה.

כעת מנסים בקואליציה לגייס רוב להצבעה שתיערך, לאחר שהסיעות ישראל ביתנו וש"ס הודיעו כי לא יתמכו בהצעה.

מוקדם יותר היום, במהלך ישיבת ועדת הכלכלה, נקבע כי בעלי המניות של ערוץ 10 לא יוכלו למשוך דיבידנדים לפחות עד שנת 2015.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, אמרה כי זכייניות הטלוויזיה המסחרית לא יוכלו להפריש דיבידנדים לבעלי המניות שלהן, כל עוד הן נתונות בהסדר פריסת החובות שקובע החוק.

על-פי הצעת החוק הנוכחית הניצבת על שולחנה של הוועדה, ערוץ 10 יוכל להחזיר את מלוא חובותיו עד סוף שנת 2014. באותה מידה, גם לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יש אפשרות לדחות 10 מיליון שקל מחובותיהן בתחום הקולנוע לשנת 2014.

משמעות הדבר היא כי אם הזכייניות יבחרו לקבל על עצמן את הפריסה, גם הן לא יוכלו להפריש דיבידנדים לבעלי המניות.

לפי שעה עלתה בדיון בכנסת סוגיית ההחזרים ששילמה טלעד לרשות השנייה בכל התקופה שערוץ 10 לא עשה זאת. הוחלט כי בניגוד לבקשתה, טלעד לא תקבל כעת את מיליוני השקלים שהיא דורשת, אלא תקבל אותם עד שנת 2011.